Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under december 2009

Av Anna - 30 december 2009 21:06

Förrätt: Kantarellkrustader


Varmrätt: Helstekt balsamicomarinerad fläskfilé, rödvinsås och en krämig rotfruktsgratäng med västerbottenost.


Dessert: Lakritspannacotta serverad med hallon/limekompott



Gott nytt år!

Av Anna - 29 december 2009 20:57

Sommaren kan verka avlägsen såhär mitt i vintern men visst är det härligt med sol, värme och lata dagar. Gotland är ett riktigt sommarparadis med härliga stränder, trevliga utflyktsmål. god mat, kultur och stadsliv i Visby. Ett besök på Gotland är något som man bär med sig i hjärtat länge.        


Nu har vi lagt ut annons på Blocket inför sommaren. 

http://www.blocket.se/gotland/Bokatidigt_Harligt_boende_pa_sydostra_Gotlan_25265368.htm?ca=19&w=1


Boka innan 30 januari och du betalar förra årets priser.


Välkommen till Gotland i sommar!

Av Anna - 27 december 2009 19:19

Julen hos oss blev riktigt lyckad. Alltid trevligt att samla nära och nära för lite närvaro. Jag fick mycket beröm för maten. Björnbärssillen var en hit och även höstens saffranspäron fick mycket rosor. Min syster påstod att de var godare en Edsbacka krogs och det kan ju bara tacka för :)

Min chokladpraliner blev också mycket uppskattades, vi spånade till och med på att starta en chokladfabrik.       

  

Av Anna - 24 december 2009 00:06

En riktigt god jul tillönskar jag dig och de dina!

Av Anna - 21 december 2009 23:35

Idag styrde jag kosan mot öns huvudstad för att inhandla julematen. Här ute i Rone bjöd vädret på -10 och strålande sol men färden mot Visby blev en resa i snörök och modd. Som tur var kom jag fram välbehållen.


Först skulle de handlas lite sista småsaker inför jul och sen blev det dags för den stora julhandlingen. Trots att det bara är den 21 idag så var mataffären full av folk som trängdes blan skinka, sill och röda äpplen. Men handlingen gick lätt och snabbt och på vägen tillbaka ut på landet passade jag på att åka förbi J:s föräldrar och hämta julgranen.



Nu är granen klädd, sillen inlagd och fläderglögg förberedd.


Må gott!

Av Anna - 20 december 2009 13:19

Det har snöat hela natten och denna syn mötte oss imorse. Kan man bli annat än glad :-) Håller tummar och tår för att snön ska få stanna över jul.  


Jag har också gjort iordning ishinkar som jag hoppas ska frysa till och bli fina islyktor till jul.


Nu ska jag ut och njuta av snön!  

Av Anna - 19 december 2009 15:28

Det har snöat hela dagen och jag är lycklig som få. Stora, lätta flingor singlar sakta ner och färgar landskapet vitt. Underbart!     

Av Anna - 18 december 2009 22:17

  (ikea.se)

Äntligen jullov!

I helgen ska det bakas pepparkakor. Några utav kakorna tänkte jag sedan använda som bordsplaceringar till julbordet. Tror det kan bli riktigt juligt och fint.


Bordet ska också dekoreras med murgröna, naturfärgat linnetyg, massa ljus och en vacker filtdekoration som jag hittade billigt på Rusta. Lovar att lägga ut lite bilder sen!







Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards