Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Kungligheterna har anlänt!

Av Anna - 13 maj 2009 10:58

Igår kom de så äntligen! Efterlängtande som få! Dronning Ingrid, Red Pandora och Kronprinsessan Mary!


Jag pratar så klart om mina pelargonier. Det blir pappa som får förbarma sig över tills de får flytta in hos oss på Gotland. Litar nämligen inte på att Joakim har så gröna fingrar att han kan ta hand om dem på det sätt som dessa kungligheter behöver.


Har just fått lite nya härliga bilder på skolan. Ska välja ut några till hemsidan som ska uppdateras med lite sommarbilder. Återkommer när det är klart så kan ni få kika på resultatet på www.aguesthousegotland.com


Glöm inte tävlingen! Även du utan blogg kan deltaoch tävla  om en semester på Gotland!



 
 
Kajsa-Lisa

Kajsa-Lisa

13 maj 2009 12:04

Vilket spännande projekt med gästhuset! Jag har bott många år på Gotland och min far bor kvar där. I sommer kommer jag att tillbringa ett antal veckor på ön. Mitt tillhåll ligger dock på norra delen av ön. Jag skulle gärna ha varit med i tävlingen men jag kommer inte att vara på Gotland på sensommaren. Jag var inne på hemsidan och tittade och det såg jättefint ut.

http://viktorochlukas.blogg.se

 
karina

karina

13 maj 2009 14:09

ahhh. låter bra. Danska damer som flyttar in :) Låter även trevlit med lite sommarbilder på stället.
Kram
Karina

http://trasseltofs.blogspot.com

 
Lena

Lena

13 maj 2009 16:45

Härligt med pelargoner ; )

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Moster Maska

Moster Maska

13 maj 2009 17:42

Hej! Kul att du är med och tävlar! Vilket fantastiskt projekt och så mycket fint du har på din blogg! Lycka till med allt!

http://www.tinglas.blogg.se

 
Anna

Anna

13 maj 2009 19:43

Hej!
Har inte varit hos dig på ett tag.Kul att läsa om ert projekt!
cafemenyn lät underbar :)
Så fina bilder från Hemnet!
Riktigt inspirerande bilder!
Jag ska gå in på hemsidan och vill gärna vara med i tävlingen!!
Vilken fin bild på dig och kissen!
Ha det gott!
Kram Anna

http://smultronlycka.blogspot.com

 
caroline

caroline

13 maj 2009 20:35

Herrejisses vad goda kakorna blev! Tusen tack för detta smaskiga recept!
Sambon jobbar över ikväll, och jag har redan mumsat i mig halva satsen... Som du skrev, de är beroendeframkallande! :)

http://gotlandsliv.blogspot.com

 
Ullis/Leva på landet

Ullis/Leva på landet

13 maj 2009 22:31

Gillar också pelargoner. De är så fina. Vilka kungligheter du har då, här hålls vi med vanliga enkla:)

Kram Ullis

http://levapalandet.blogspot.com

 
Eva

Eva

13 maj 2009 22:56

Lycka till i min halsbandstävling :).
Vilket underbart Guesthouse ni har.

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Idéverkstan

Idéverkstan

13 maj 2009 23:48

Vad kul med pelargonleverans! Jag gläds varje dag över våra pelargoner här hemma, de är så vackra! De blir lite matta om de står i starkt soligt fönster och behöver då komma ut och luftas lite mellan varven :) För övrigt är de så lättskötta pellisar. Man ser ju på bladen när de är lite törstiga. Blommor som talar sitt tydliga språk gillar jag :)

Lisa

http://www.ideverkstaden.blogspot.com

 
Idéverkstan

Idéverkstan

14 maj 2009 00:08

Just det, något jag hade tänkt skriva men som jag glömde. Vore det inte bra med en länk från bloggen till eran hemsida? Jag kan sakna det själv, då jag är nyfiken på uppdaterade bilder där och så vidare!

Lisa

http://www.ideverkstaden.blogspot.com

 
Ann

Ann

18 maj 2009 22:05

Lycka till med pelargonerna
Kram Ann

http://ann.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards