Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under mars 2015

Av Anna - 28 mars 2015 16:53

     

Vår lilla superhjälte kryper numera runt och klättrar på allt här hemma. Häromdagen kom vi därför att prata om mockasiner och när jag googlade runt lite efter sådana ramlade jag över Attipas. En alldeles speciell barnsko som jag aldrig tidigare hört talas om.  De som fångade mitt intresse först var alla fina färger och modeller men ju mer jag läste insåg jag att de också hade många smarta fördelar.  Man skulle kunna säga att Attipas är som en blandning mellan en sko och mockasin som kan användas både inomhus och utomhus. Skons utformning är baserad på kinetiska och fysiodynamiska tester som gjorts på småbarns gångmönster. 


Jag kunde så klart inte låta bli att köpa hem ett par och har nu hunnit testa dem ett par dagar. Jag uppskattar att de är så lätta att ta på, att de sitter bra på foten och ger bra grepp mot golvet. Dessutom tycker jag de är så otroligt fina i sina glada färger.  Lite som en skål med färgglatt påskgodis.


De kommer bli perfekta som inneskor på förskolan nu när Elmer snart ska påbörja sin inskolning. Tvättbara, ventilerande och ergonomiska, bättre kan det inte bli!


Är du nyfiken på att läsa mer hittar du skorna här

Av Anna - 22 mars 2015 17:05

Till veckan vankas det säkert våffelfester på många ställen i vårat avlånga land. På onsdag infaller ju som bekant Marie Bebådelsedag eller vårfrudagen som den också kallas. Vi tjuvstartade lite här hemma och ställde till med våffelkalas redan idag. Något som uppskattades av lille Elmer som med förtjusning åt två våfflor. Vill ni testa något annorlunda och gott tipsar jag gärna om mina saffransvåfflor. Med mineralvatten i smeten blir de sådär härligt frasiga som våfflor ska vara. Solgula, smakrika saffransvåfflor är ren och skär glädje för öga som gom! Enjoy!  

 

Solgula, smakrika saffransvåfflor är ren och skär glädje för öga som gom!

 4 portioner

75 g smör + lite till gräddning
2 dl iskallt vichyvatten
4 dl vetemjöl

1pkt (0,5g) saffran
Smält smöret och låt det svalna. Vispa ihop vichyvatten och mjöl och rör ner smöret. Rör till sist ner saffranet.  Låt gärna smeten stå i rumstemperatur i 20 minuter innan ni gräddar våfflorna. Servera med lättvispad grädde och rårörda björnbär!


Nu är jag nyfiken på hur ni helst äter era våfflor?

mat · Pyssel

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards