Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 31 oktober 2012 21:21

 

Med hjälp av slumpgeneratorn slump.nu kan jag nu presentera två vinnare i min lilla bakprylstävling:

Första pris i form av grytlappar och dekorationsfigurer går till Agneta. Stort grattis!

Andra pris i form av cupcakeswrappers går till Elin. Grattis även till dig!


Maila mig era adresser så kommer priserna på posten!

Tack till er alla som ville delta!




Av Anna - 30 oktober 2012 18:57

 

Long time- no see, får jag väl säga. Vi har haft höstlov här på ön och för mig som lärare betyder det några dagars extra ledighet. En ledighet som jag spenderat i huvustaden med familj och fina vänner. Stockholm bjöd på riktigt vackert och soligt höstväder och jag har njutit till fullo av dagarna.


Jag har hunnit med en AW på Snaps, middag på söder, födelsedagsfirande av farmor, kaffe och karlsbaderbullar med en barndomsvän, ett besök hos släktingar i Uppsala, middag med syskonen och härliga promenader. Men höjdpunkten på resan blev söndagens besök på Nynäs havsbads fina spaanläggning. Jag och min syster hade fått i present av vår lillebror att spenderar en dag i denna trevliga och avkopplande miljö. Jag som aldrig varit där förriut måste säga att att det var en riktigt fin anläggning med en vidunderlig utsikt över skärgården. Vi badade i den varma utomhuspoolen, bastade i både ångbastu och vedeldad variant samt bubblade i jacuzzin. Så skönt och en riktigt bra avslutning på lovet!


Av Anna - 27 oktober 2012 17:21

Jag har lite välförtjänt höstlov i Stockholm! Under tiden får ni passa på att tävla om finfina bakprylar!

 

Tävlar gör du HÄR 

Av Anna - 21 oktober 2012 16:03

Jag gjorde ju en liten film hemifrån oss förra julen. Nu har det hänt så mycket att jag tycker det är dags för en ny film. Jag kommer nog inte vinna någon Oscar för min filminsats men filmen ger er  kanske en bättre känsla för hur allt hänger ihop!


Håll till godo!


Av Anna - 20 oktober 2012 14:37


Tänkte ägna denna gråa lördag till att ge golvet i det gamla speciallärarrummet ny färg. Linoleummattan är det egentligen inget fel på men färgen är dassig, gulnad och solblekt. Just nu används inte rummet till något särskilt men tanken är att det ska få bli pysselrum/musikrum framöver.


När vi flyttade in i huset bodde vi i det nuvarande köket och hade vårt kök i detta rum. Inte lätt att få plats med kastruller, torrvaror och porslin på den begränsade ytan menmen det funkade. Vi gillar det så mycket att vi låtit det få vara kvar, det har ju hängt med så länge att det blivit modernt på nytt!




Av Anna - 19 oktober 2012 18:19

Peppar upp fredagsstämningen med denna glada låt! Det var riktigt längesedan jag lyssnade på Timo Räisänen nu, men han har alltid varit en stor favorit hos mig!


Vad lyssnar ni på denna fredag?



Av Anna - 18 oktober 2012 07:15

      

Torsdag betyder ett nytt roligt tema hos Fabriken. Just idag är det dessutom ett riktigt kanontema, nämligen DIY. Kika in här och låt dig inspireras av alla duktiga medlemmars kreativitet och skaparglädje. Mitt "Gör det själv-tips" blir att tillverka egna cupcakeswrappers. Enkelt, roligt och bra mycket billigare än att köpa. Dessutom är det så fint att servera cupcaken i en fin wrapper. Dagen till ära blev det rosa wrappers för att uppmärksamma den rosa bröstcancerkampanjen som pågår under oktober.


Det här behövs:

Sax

Lim

Scrapbookingpapper eller tapetbitar

Paljetter

Muffinsform

 

Gör så här:

Börja med att göra själva mallen genom att klippa bort botten på en muffinsform. Klipp sedan itu formen och räta ut den. Denna mall ska du sedan använda för att rita av på tapeter/scrapbookningpaper. Klippa ut dina wrappers och limma ihop kanterna på dem. Dekorera gärna med paljetter eller annat!

Lycka till!

 

DIY · Pyssel
Av Anna - 16 oktober 2012 19:02

Det eviga regnandet och höstrusket gör att man inte vill vara ute. Däremot ger det möjligheter till inomhuspyssel och bakning. Jag vill därför ge er chansen att tävla om lite finfina bakprylar. Vinnaren får ett litet bakkit med stora muffinsformar, pastelliga grytlappar och ursöta dekorationsfigurer med djungeltema.  Tvåan vinner några fina cupcakeswrappers, stora muffinsformar och en liten rosa tändstickask. Hoppas ni vill vara med!


För att vara med och tävla gäller följande:

1 lott- Lämna en kommentarer med litet höstmystips. Det kan vara ett receptet, att hoppa i vattenpölar eller tips på några härliga doftljus.


2 lotter- Tipsa om tävlingen på din blogg och använd någon av bilderna ovan.

 

3 lotter- Lägg till dig som följare av bloggen (om du redan är det har du automatiskt 2 lotter)


Tävlingen pågår till och med den 30 oktober!

Skriv hur många lotter du tar!


Lycka till!     


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards