Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under juli 2009

Av Anna - 30 juli 2009 14:35

Har varit dålig på att uppdatera de senste dagarna och det beror på att det har bakats för fullt. Frysen ät nu sprängfyll inför KubbVM som tjuvstartar idag. Det finns pizzabullar, matmuffins, pajer, hallonmuffins och en massa annat smarrigt. Nu hoppas vi bara att besökarena hittar hit.


Ikväll får vi förstärkning från fastlandet. I veckan har vi också haft hjälp av lite vänner. De passade caféet häromdagen så att jag kunde fara in till stan och handla på grossisten med Joakim. Häromdagen passade Joakim fiket en eftermiddag och då tog jag chansen att åka in till Visby med mina vänner. Så otroligt skönt att komma iväg ett tag!

Av Anna - 27 juli 2009 11:37

Idag har det bakats citronpaj på morgonen. Jag hade ganska mycket besökare igår och hoppas på en lika bra dag idag. I torsdags däremot hade jag inte en enda besökare. Tänk så olika det kan vara.


Vi har besök av en kompis till mig nu, så igår gjorde vi en liten trip ner till Hoburgen. Fantastiskt vackert är det där.  Naturreservatet Husrygg är riktigt fascinerade att se på. Däremot är ju själva Hoburgsgubben lite överskattat. Någon hade förresten målat gula ögon och gul näsa på honom så han såg mer ut som en badanka. Det blev middag på Majstregården. Den restaurangen har ju ett grymt läge, däremot är maten inte så speciell. Vi åkte förbi Holmhällar också. Ett riktigt trevligt område att ströva runt i. 


Idag ska vi åka till Hablingbo och gutevin på eftermiddagen. Det ser jag framemot. Annars laddar vi inför helgens begivenheter, KubbVM.

Av Anna - 24 juli 2009 10:50

Igår tillverkade vi en skylt som ska hänga över entrén till caféet. Vi vill försöka göra det tydligt att det inte längre är skola utan boende och café. Tidigare har jag satt upp pappskyltar på det stängsel som omger skolan men regnet och blåsten river ner dem var och varann dag.



Av Anna - 23 juli 2009 12:42

På den trevliga och inspirerande bloggen http://gotlandsliv.blogspot.com kan man just nu tävla om ett tjusigt halsband. Ta chansen du med!


Av Anna - 22 juli 2009 11:37

Idag har jag fått in lite nya varor till gårdsbutiken. Vackra fårskinn, härligt doftande lavendelpåsar, vackra glaserade ljusfat i keramik och tovade bollar.


Har haft fullt upp hela morgonen. Sopsorteringen ska tömmas, det ska städas i uthyrningsdelen, komposten ska fixas, växthuset vattnas, det ska skrivas listor inför KUBBVM, tvätt ska vikas, det ska städas i köket och så vidare.



Av Anna - 21 juli 2009 15:56

Vår inne på anställningsintervju i Visby imorse  och efter det har det varit fullt ös. Hann knappt komma innanför dörren förrens de första gästerna kom, samtidigt kom ett gäng till och strax därefter kom J: syster och kusin. I samma veva kom också Miljö och hälsa hit och ville göra ett vattenprov. Bara nån minut senare kom ett par hit som var med i budgivningen på skolan. Intensiv förmiddag, minst sagt. Det hela resulterade i en lite VÄL gräddad citronpaj. Men, men.... roligt med besök. Snart kommer en arbetskollega till J hit för att fika.

Ikväll kommer också några cyklister som hyrt rum över natten!



Av Anna - 20 juli 2009 19:44

Nu ska de bullas upp inför KUBBVM nästa helg då vi tror att det kommer komma massa folk hit.  Förrutom godsakerna i caféet så tänkte jag servera lite enklare maträtter. Vet att det kommer serveras hamburgare och korv nere på IP så jag tänkte försöka med pizzabullar och pajer.


Vore tacksam om ni ville dela med er av era tips? Eller bara ge någon synpunkt eller förslag.


Imorgon ska jag på anställningsintervju på en idrottslärartjänst. Håll tummarna!

Av Anna - 18 juli 2009 19:24

Vi vara nere en sväng på Ronehamnsdagen idag och bland annat anordnades det loppis. Hittade några riktigt läckra 50-tals fåtöljer som vi fick med oss hem för småpengar. Visst är de läckra? Jag tycker de är grymma men J var inte lika entusiatisk.

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards