Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under september 2013

Av Anna - 29 september 2013 17:27

 

Här hemma går vi verkligen i väntans tider med bf på tisdag! Nu är det nära! Det är faktiskt inte heller särskilt långt till första advent och eftersom jag känner mig lite extra snäll just nu vill jag ge er alla chansen att tävla om en alldeles egen tekalender till jul!


Tekalendern innehåller 24 olika lösviktsteer lagom för 2 personer och ger en ny smakupplevelse varje dag ända fram till julafton. Teerna är packade i små påsar märkta med datum och hängs upp på ett snöre med bifogade miniklädnypor. Till kalendern finns ett litet bedömningsformulär där du kan betygsätta de olika teerna och kanske hitta en egen favorit! Teerna i kalendern är mestadels smaksatta svarta teer men även några röda, gröna och ett ljuvligt gult te. För er som är nyfikna kan jag redan nu avslöja några av årets smaker: Mandarin/chili (svart), Blåbär/lingon(rött), Glöggte (svart), Citrusdrömmar (grönt), Viol (svart) och Polkagris (svart). Resten får bli en överraskning till jul!


Så här gör du för att tävla:

1.Länka med bilden ovan från din blogg

Har du ingen blogg kan du istället tipsa via facebook genom att dela detta inlägg.

2. Svara på frågan vad en kalender kostar inkl frakt inom Sverige?

Svaret hittar du på hemsidan

För extra lotter:

3. Gilla A Guesthouse Gotland på FB

4. Dela tävlingen via facebook

 

Glöm inte att ange din mailadress så att vi kan komma i kontakt med dig om du är den lyckliga vinnaren!


Tävlingen pågår till och med söndagen den 20/10 och jag hoppas såklart att så många som möjligt vill vara med!

 

Tekalendern är en fin present till dig själv eller någon du tycker om! Skynda att beställa ditt egna exemplar här:

 

Av Anna - 28 september 2013 21:47


 

Min mamma och den blivande mormorden har virkat små amigurumis till bebben! Med hjälp av lite najtråd som jag formade till en cirkel och som sedan lindade in i virkgarn har jag gjort en liten mobil till skötbordet! Svårare än så behöver det inte vara ibland!


Nu är det verkligen väntans tider här hemma! Vi längtar! 

Av Anna - 27 september 2013 10:00

  

Bilder lånade från Electrolux


Vi är jakt efter en ny kyl/frys till vårt röda kök. När vi gjorde i ordning köket för något år sedan lät vi den gamla kylen/frysen stå kvar eftersom vi inte riktigt hittade vad vi sökte. Så nu är det verkligen på tiden skaffa en ny som harmonierar ihop med resten av köket.


Jag är som ni kanske vet inte så förtjust i "vita" vitvaror och tycker därför det är roligt med tillverkare som vågar satsa på lite andra färger.  Häromdagen råkade jag få syn på denna läckra kyl/frys från Electrolux som finns i färgerna limegrön, brun, svart och min personliga favorit röd. För hur läckert vore det inte med en härligt röd kyl/frys som matchar med resten av vårt moderna och färgstarka kök?


Just den röda varianten av kylen och frysen är 185cm och rymmer 239l i kylen och 78l i frysen. Alldeles lagom för en liten familj som vår. Förutom den läckra designen gillar jag också att den är självavfrostande och att den har en så kallad FreshZone, vilken är perfekt för förvaring av kött och fisk. Jag tror jag får ta och övertala Joakim om att en röd kyl är precis vad vi ska ha!

Av Anna - 25 september 2013 14:52

   

Det är en fantastiskt fin höstdag här på ön idag. Solen strålar på klarblå himmel och lyser upp trädens fina färgskiftningar! Jag tog en liten solskenspromenad och samlade ihop lite fina höstlöv. Av dem gjorde jag sedan en liten höstkrans att hänga på dörren!


Vid den här tiden förra året var jag på kransbindarkurs hos Berså och fick lite smarta tips! Jag sätter höstlöven i små buketter längs en halmstomme och binder fast dem med bindtråd. Löven är så vackra i sig att det inte behövs så mycket mer tycker jag!



Av Anna - 24 september 2013 12:13

Vi passade på att gå på bio häromkvällen! Känns som om det är något som man kanske inte gör så ofta sen när man är småbarnsförälder. Vi såg filmen Monica Z som skildrar just Monicas Zetterlunds liv. Jag hade inga speciella förväntningar på filmen men blev väldigt glatt överraskad. Den var både gripande, rolig och välspelad. Ett litet biotips från mig till er!

Av Anna - 23 september 2013 15:20


Jag fick hem ett paket från Buzzador häromdagen innehållandes 4st doftljus från Air Wick! Det ena doftar höstigt och gott av björnbär och fikon medans det andra hade en lite juligare ton med doft av äpple, kanel och julkryddor. Det allra coolaste med ljusen är dock att själva glaset skiftar i olika färger och ger ifrån sig ett vackert ljusspel. Riktigt fascinerande för både stora och små ögon!


höst · tips
Av Anna - 20 september 2013 20:42

 Nu är det bara 70dagar kvar till 1:a advent och därmed hög tid att beställa en egen tekalender att lysa upp vintermörkret med! Jag har i dagarna gjort valt ut årets tesorter och lovar att det blir många spännande smaker. Mestadels svarta teér men även några gröna och röda varianter. Vill du veta mer om tekalenden eller beställa ett eget exemplar hittar du mer information HÄR. Skynda fynda, kalendern görs endast i begränsad upplaga!

Av Anna - 18 september 2013 11:26

  

Ni minns kanske den orangea skötbädden från Rätt Start som jag köpte till bebbens rum? Nu har det visat sig att det finns både bäddset till vagn och spjälsäng i samma utförande. De är ju bara såå fina tycker jag! Mer elefanter åt småfolket!


Finns i svart, rött, grått, grönt och blått också om man nu inte skulle vara förtjust i orange!


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards