Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under september 2013

Av Anna - 4 september 2013 13:57

 

Just nu dignar trädgården av frukter och bär. Framförallt äpplen och björnbär i vårt fall. Plommonträdet och päronträden som annars brukar ge rikligt med frukt ser inte ut att bjuda på så mycket i skördeväg. Hursomhelst har jag plockat närmare 8l björnbär. Det har blivit till björnbärssaft, björnspaj och smaskig björnbärskaka till sensommarfikat igår. Mums!


Av Anna - 2 september 2013 08:53

      När Joakim kom hem från semestern i veckan gjorden han en insats och målade klart golvet i bebbens blivande rum. Jag påbörjade ju den där målningen för typ ett år sedan man har inte kommit till skott och blivit färdig. Vi har bara målat direkt på den gamla plastmattan med vanlig golvfärg från Byggmax. Den blir egentligen lite för blank men vi kanske vill göra om det mer ordentligt längre fram ändå.


Som ni vet har jag pysslat och boat lite inför bebbens ankomst och så här ser det ut i rummet just nu. Den orange skötbädden fick jag tag på genom Babyproffsen i Visby. Det är bra service på landet, som min pappa skulle sagt!


Vill ni vara med och gissa bebbens ankomstdatum och tävla om en hemlig vinst, gör ni det HÄR!

Ha en fin måndag!


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards