Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under oktober 2013

Av Anna - 31 oktober 2013 14:35

 

Ugglor är verkligen hetare än någonsin just nu. Det är ugglor på kuddar, mössor, ljus, kläder, servetter och prydnadsföremål.  Jag gillar dem skarpt! Nu har Elmer fått en egen uggla i form av en namntavla från Cattenina Design som jag hade turen att vinna i en tävling på facebook. Visst är den fin?


Kika gärna in på hemsidan för det finns verkligen mycket fint till små bebisar! Perfekta "välkommen till världen"- eller doppresenter.


Av Anna - 27 oktober 2013 14:04

 

Häromdagen gjorde vi en premiärtur med vagnen här på byn. Något som Elmer verkade uppskatta! Eftersom vädret dessutom var så fint passade vi på att ta lite fina höstbilder på vårat oktoberbarn!


Det får bli mitt bidrag till Fabrikens Söndagsbild!


Det här ska inte bli någon ny bebisblogg jag lovar men just nu kretsar all tid runt vår Elmer och så mycket mer hinns inte med!



Av Anna - 26 oktober 2013 12:27

 

Redan innan lille Elmer kom till världen hade jag fått upp ögonen för detta fina namnsmycke på en pysselsäljsida på facebook. Häromdagen la jag därför in en beställning och bara någon dag efter damp det fina smycket ner i lådan. Så nöjd! Det finns så mycket kreativt och duktigt folk ute i vårt avlånga land att man blir alldeles till sig.


För er som undrar heter sidan på FB Hempysslat till salu!



Av Anna - 23 oktober 2013 10:53

 

Idag blir vår lilla Elmer 1 vecka gammal men det känns som att han alltid funnit hos oss!

Kärleken är obeskrivlig!

Det är lätt att bli "overwhELMERed"- som en kompis till mig uttryckte det!



Av Anna - 22 oktober 2013 16:01

 

Tusen tack för alla fina grattishälsningar och lyckönskningar i samband med Elmers födelse! Vi kom hem från BB i söndags och dagarna efter det har gått i sin gilla gång! Elmer är en snäll och gosig kille som mest vill äta, sova och ligga nära. Vi njuter till fullo!


Jag har ju haft två tävlingar på bloggen under hösten och nu är det dags att presentera de två vinnarna! Första tävlingen gällde att gissa bebbens ankomstdag och där är det en Susanne som var närmast eftersom hon gissade på en pojke den 14/10, kl 9.48 Tyvärr har hon inte lämnat någon mailadress men vi får se om hon hör av sig! Annars är det Joakims syster Caroline som var närmast med den 12/10.


Sen har jag ju haft en tävling där man kunde vinna en tekalender. Intresset för årets tekalendrar har varit rekordstort och vi sålde slut på årets upplaga redan innan oktober var över. Nu pysslar vi dock ihop fler tekalendrar, så vill du ha en går de bra att skicka ett mail och stå på väntelista. En perfekt present till dig själv eller någon du tycker om. Den lyckliga vinnaren av tekalendern i tävlingen här på bloggen är Beatrice. Maila dina kontaktuppgifter till anna@aguesthousegotland.com så kommer kalendern på posten i mitten av november!

 

Stort grattis till de två vinnarna och tack till alla som ville delta i mina tävlingar!



Av Anna - 17 oktober 2013 17:44

Nu är han här.... När han väl bestämde sig gick det fort. Igår onsdag 16/10 kl 15.44 kom vår älskade lille son till världen. En liten Elmer blev det på 3935g och 54cm. Vi är lyckliga men trötta!

Av Anna - 11 oktober 2013 14:22

 

Jag kunde inte låta bli! Har länge tänkt köpa en bärsele och när denna bärsele vid namn Gotland Hemse var nedsatt med 60% kunde jag liksom inte låta bli! Hittade inte så mycket information om den men tror den ska fungera bra. Någon av er som testat denna?


Av Anna - 9 oktober 2013 17:02

BF+8 idag... Jag vet att det är många av er som med spänning följer bebbens entre ut i världen. Men än så länge verkar det lugnt och jag tror den kommer stanna i magen ytterligare några dagar. Imorgon ska jag på sista kollen på MVC och har bebben inte kommit ut innan den 16 oktober blir det igångsättning. Jag hoppas dock att den vill komma självmant innan dess för det här med igångsättning tycker jag verkar läskigt!


Dagarna går ganska långsamt men jag försöker tänka på att jag snart har det lilla knytet i min famn!

Vad har ni för er?

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards