Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under maj 2012

Av Anna - 31 maj 2012 10:52

 

På entréplanet har vi en liten hall nedanför trappan. Sliten, ful och tråkig från många år av springade barn. Förra året fick jag krupp på de mintgröna väggarna och de gamla skohyllorna. Fram åkte spackel och färg och väggarna målades i grått. Det blev stor skillnad men ändå inte riktigt bra. När jag för några veckor sedan målade trappen pasade jag på att även måla golvet i grått! Å, det gjorde verkligen skillnad. En liten minimakover att glädja sig åt!

Visst är det härligt med dessa syrentider? Underbart tycker jag!

     

Av Anna - 29 maj 2012 11:01

När Joakim först kom med förslaget att vi skulle ha ett fönster i sovrumsväggen var jag väldigt skeptisk. Inte ska man väl ha ett fönster in till sovrummet tänkte jag..    Men nu är jag väldigt nöjd att jag lät mig övertalas. För det blev verkligen pricket över i:et. Det bidrar med ett härligt ljusinsläpp, är otroligt vackert och  ger karaktär till både rummet och väggen.

Av Anna - 28 maj 2012 00:15

 

Vi har en ganska  stor och trevlig veranda på framsidan av skolan. Den minner dock en del från tiden då det var skola i huset. Dels finns det inte räcken monterade över hela verandan utan i ena kanten finns det bara ett järngaller. Det beror på att suttit en liten hiss där eftersom skolan varit handikappanpassad.  Förra sommaren målade vi räckena och då visade sig att på ena kortänden var balken upprutten. Vi fick nya balkar av Joakims föräldrar och i veckan ska de äntligen sågas till.


Det är kvällsol på verandan sommartid och det så härligt att kunna sitta där och mysa ljumma sommarkvällar!



Av Anna - 27 maj 2012 10:47

 

Den nya favoritplatsen i hemmet har helt klart blivit den lilla fönsterkupan! Skulle kunna sitta där i timmar och bara titta ut genom fönstret! Den orangea stolen fanns i skolan när vi flyttade in och vi har använt den som skräpstol när vi renoverat eftersom vi tyckte den var ful. Men häromdagen tog jag och tvättade rent den från färgkladd och spackel och den fick en hedersplats i fönstret! Det blev så fint till lampan. tycker jag.  Den lilla kistan tror jag kommer från min farmor. Jag har fyllt den med sytillbehör och garner för kreativa stunder!


Nu ska jag ge mig ut i solen!

Ha en skön söndag!

Av Anna - 27 maj 2012 09:34

 

Stort tack för alla fina motiveringar och bidrag till min lilla tävling om 2 nätters boende hos oss på A Guesthouse Gotland.  Den lyckliga vinnaren heter Emilia! Stort grattis till dig och varmt välkommen till oss i sommar! Hör av dig till mig så bokar vi in dig!


Till er som inte vann tävlingen men ändå vill besöka Gotland så har vi fortfarande lediga rum i sommar! Välkommen!

Av Anna - 26 maj 2012 22:01

   

Det har varit riktigt sommarväder på ön senaste veckan och jag har njutit till fullo av värme och allt som står i blom. Igår kväll satt jag nere i Herte fiskeläge och njöt av solnedgången och lugnet. Riktigt mysigt!


Idag har vi firat en kollega som fyller år genom att överraska med en ridtur. Jag har aldrig varit någon hästfantast men måste erkänna att det var riktigt härligt att skritta över vackra strandängar i solskenet. Kvällen avslutades med grillning i goda vänners lag!


Sämre kan man ha det!

Av Anna - 23 maj 2012 20:59


Tävlingen avslutas på fredag och du hittar den här

Av Anna - 22 maj 2012 21:29

   

I lördags var det Vårskrik på Storsudret och det bjöds på aktiviteter i Burgsvik. Marknad i hamnen, utställning av möbler på Guteform, stenskulptering på Stenfabriken och en massa annat. För vår del avslutades kvällen på Grå Gåsen med mumsig buffé i tonerna till reggaebandet Safari. Känner ni igen bilderna från restaurangen så är det kanske för att det är där som Så mycket bättre spelas in.

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards