Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Tävla om sommarsemester på Gotland

Av Anna - 14 maj 2012 21:30

  

Sommaren och semestrarna närmar sig med stormsteg. Sommartd driver vi ett mysigt och småskaligt Guesthouse på södra Gotland.  Runt boendet finns en härlig trädgård, stora grönytor, kor i hagar, slingrande murgröna och ljuvligt doftande jasminebuskar.  Nu vill jag ge er läsare en chans att få komma och besöka oss i sommar genom att tävla ut två nätters boende hos oss.


I priset ingår två nätters boende i ett dubbelrum på A Guesthouse Gotland under valfria dagar sommaren 2012 (i mån av plats så klart). Resa till och från Gotland ingår INTE. Såhär gör du för att tävla:

 

1.Länka med bilden ovan till tävlingen från din blogg eller tipsa tre vänner via mail

2.Skriv en kommentar här och motivera varför just du vill komma till Gotland i sommar.

3.Svara på frågan vad raubär betyder (svaret finns på vår hemsida)

 

Tävlingen pågår till 25/5 och jag hoppas såklart att så många som möjligt vill vara med!

 
 
Emilia

Emilia

13 maj 2012 10:15

Hej!
Å vilken rolig tävling. Självklart vill jag vara med och tävla :D
Länkar till tävlingen i högerspalten hos mig!

Min motivering då:
Vi har planerat en semester i Sverige i år men har inte bestämt destination än så en tur till Gotland skulle passa perfekt för oss. Sambon har dessutom aldrig varit på ön så det skulle vara roligt att få en chans att visa honom detta charmiga och fina ställe. Kanske skulle jag kunna överraska honom med en resa till Gotland för att fira vår 5 års dag, det vore verkligen toppen! Håller tummarna :) Dessutom skulle det vara väldigt roligt att se ert fina ställe som jag läst så mycket om!

Raubär betyder smultron :)
Kramkram Emilia

http://eemiliaas.blogspot.com

 
Helene

Helene

13 maj 2012 11:35

Är också självklart med och länkar i min högerspalt.
Svaret på frågan är smultron.
Jag vill till Gotland för att se mer av den södra delen som är lite av en tom karta för mig. Hoburgsgubben och Ljugarn är väl det som jag sett en hel del av, men resten. Att få träffa er och se ert projekt IRL är också en stor önskan :-)

Kram Helene

http://ullevidsdal.blogspot.com

 
tina

tina

13 maj 2012 12:33

Hej, klart att jag vill vara med på din fina tävling!
Svaret på frågan är:smultron.
Min motivering; Jag skulle vilja få chansen att träffa dig,för jag antar att du är där då, min fina bloggvän.
Sedan har jag ju aldrig varit på Gotland, att få komma dit med ett sinne som är helt öppet för allt och se denna underbara ö som många pratar om för första gången. Det skulle vara stort för mig...
Länkar också!

KRAM Tina

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
tina

tina

13 maj 2012 12:38

Hej, jag har väldiga problem med att kopiera din bild. Det funkar inte..hjälp!

kram

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
tina

tina

13 maj 2012 12:48

Hej igen
Jag lånade en bild bara tillfälligt från hemsidan...det är stört omöjligt för mig att kopiera din på bloggen. Jag ändrar så fort jag vet hur..

kram

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
tina

tina

13 maj 2012 14:51

Ok, mejladressen står näst längst överst.

kramen

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
Lena

Lena

13 maj 2012 19:36

Vilken härlig tävling!
Tyvärr kan jag inte vara med, vi har nog med flytt och fjällvandring på sommarschemat.
Innan vi ramlade över husköpet hade vi pratat om Gotland, denna underbar ö, som semestermål i sommar. Kanske nästa år?

Kramar

http://jagochvitt.blogspot.com

 
EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

13 maj 2012 21:23

Hej,
Jag är gärna med och tävlar, jag har aldrig varit på Gotland och det vore så roligt att få åka dit med min sambo, vi skulle behöva 2 nätter utan barn och känna att vi är ett par.

Har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2012/may/boende-gotland-255.html

Raubär betyder smultron

blogg@annakarlsson.se

http://www.annakarlsson.se/blogg

 
Pia Gustafsson

Pia Gustafsson

14 maj 2012 08:19

Vad mysigt! Jag vill vara med och tävla länkar på min blogg och svaret är smultron. Motiveringen: Vi har inget alls planerat ännu och sist vi var på Gotland var 1995 då bestämde vi att åka igen. Nu är det dax! Kram Pia

http://pia-gustafsson.blogspot.se

 
Pia Gustafsson

Pia Gustafsson

14 maj 2012 08:22

Det funkade inte att länka bilden, den gick inte att kopiera så jag får väl länka till sidan istället. Kram Pia

http://pia-gustafsson.blogspot.se

 
Camilla

Camilla

14 maj 2012 10:13

Hej skulle vilja tipsa om en tävlingsblogg, där man har chans att vinna 500 kr i upplevelser från upplevelser.com

Gå in på http://www.popspel.se/contest.html för mer information och kom igen och var med och tävla! :)

http://www.popspel.se/contest.html

 
Mormorsglamour

Mormorsglamour

14 maj 2012 21:02

Vilken härlig tävling och så mysigt det ser ut.
Min motivering behöver inte fler ord än:
Gotland = kärlek

För resten av motiveringen behöver man bara titta på dessa bilder http://www.afnord.blogspot.se/2012/05/sitter-och-drommer-mig-bort.html och det säger mer än ord.

Sköt om dig nu och ha en toppenkväll!
KRAM
Helena

http://afnord.blogspot.com

 
Mormorsglamour

Mormorsglamour

14 maj 2012 21:03

Missade att svara på sista frågan :)
Raubär=smultron och nu har jag lärt mig något nytt :)
KRam
Helena

http://afnord.blogspot.com

 
Maria ~Mamman i Stan~

Maria ~Mamman i Stan~

14 maj 2012 22:05

Jag kunde inte länka bilden så jag lånade er logo från företagssidan... Hoppas det kan räknas som fullgjort uppdrag ändå.
Jag skulle gärna vilja vinna för detta är första sommaren som ensamstående mamma och jag har precis fått reda på att jag har fått jobb, men det dröjer ju innan jag får någon ordentlig lön, så lite pank samtidigt och inga pengar till semester... Sååå, detta vore ett underbart tillfälle att få visa sonen Gotland! Jag har bara varit där en gång innan, innan jag fick barn.

Raubär är smultron, och jag tackar för lektionen i gotländska! :)

Nu håller jag tummarna!
Ha en fortsatt härlig kväll!
//Maria

http://mammanistan.blogspot.se

 
marie

marie

14 maj 2012 22:24

Hej.
Sån generös tävling! Kände direkt att det vore så kul att få chansen att utforska den stora ön som jag inte alls vet mycket om. Läser bara om alla mord i diverse böcker;) Men vore roligare att se och uppleva den live! Ett bra sätt att få "tummen ur" och resa till din ö helt enkelt!

Svaret på frågan är smultron!

Nu ska jag länka mm och hålla alla tummar!

Marie

http://maryonthemountian.blogspot.com

 
Postadress Torslanda

Postadress Torslanda

15 maj 2012 08:14

Vilken tävling!! Jag vill gärna vara med.
Varför? Vem vill inte åka till Gotland ... ? Har läst om ert ställe och tänkt att dit måste vi åka på vår semester. Min man och dotter har inte varit på Gotland - det står högst på vår önskelista bland ställen vi vill besöka i Sverige.


Svaret är smultron!

Nu får vi hålla tummarna.

http://www.postadresstorslanda.blogspot.com

 
Postadress Torslanda

Postadress Torslanda

15 maj 2012 08:15

Länkar också från bloggen! Om jag missade att skriva det (?)

http://www.postadresstorslanda.blogspot.com

 
Anna

Anna

15 maj 2012 20:07

SMULTRON!! det längtar jag verkligen efter, o hoppas på lite sånna i sommar...o grunden till att jag o min mann ska vinna är att vi äntligen har barnvakt i 4 dagar i sommar! Annars bor vi på en plats där vi inte har nån som kan passa barne o hund. En liten mini romantisk semester hade gjort underverk på mig!

Tar 3 lotter o kryssar allt som kryssas kan! Klem Anna

http://hjemkarahjem.blogspot.com

 
Anna

Anna

15 maj 2012 20:08

Kan inte kopiera bilden så jag lånar en bild av dig o skriver som du skrivit!

Klem Anna

http://hjemkarahjem.blogspot.com

 
Anette

Anette

17 maj 2012 09:41

Hej!
Det låter helt ljuvligt att få åka till Gotland, men vi har redan andra planer. Men en dag måste jag besöka denna underbara ö.
Kram Anette

http://sekelskiftesdrom.blogspot.com

 
Victoria - Elvira Spekulerar

Victoria - Elvira Spekulerar

17 maj 2012 20:21

Ville bara säga att det här är ju en toppentävling, men vi har redan våra två veckor bokade på den fantastiska ön, så jag står över tävlandet och önskar lycka till, till någon som inte har upptäckt Gotland ännu.

Kram kram

http://www.elviraspekulerar.se

 
Annika - drömmen om 11 barn

Annika - drömmen om 11 barn

18 maj 2012 00:22

Jag är gärna med och tävlar.
Min länk: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2012/may/husprojektet.html#comment

Raubär betyder smultron!

Motivering:
Det jag hört om Gotland har bara vart bra,
så dit vill vi fara både gubben och ja.
I juni firar vi vår ettåriga bröllopsdag,
perfekt för att för kärleken slå ett slag.
En helg på Gotland och få rå om varann,
A Guesthouse Gotland kan göra drömmen sann!

Hoppas så att tummarna blir blåa!

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se

http://nilssonpettersson.blogg.se

 
Marie

Marie

19 maj 2012 15:51

Hej! Oj vilket mysigt hus och vad fint Ni gör. Självklart är jag med i tävlingen om att vinna en övernattning på mitt smultronställe Gotland. Jag bara älskar Gotland. Jag har delat denna länk på Facebook till alla mina 399 vänner och hoppas att även någon av dem vill deltaga i tävlingen. Men jag håller bara tummarna för mig.
raubär - smultron.
Må så gott.
Kram Marie

http://trollikotteland.blogspot.com

 
Martina

Martina

23 maj 2012 09:59

1. Har länkat från min blogg; http://minotroligaresa.blogg.se/2012/may/tavling-overnattningar-pa-gotland.html
2. Min motivering; Tänk så underbart det skulle vara att överaska min kära lilla mamma med en resa för bara oss två! Jag jobbar i Schweiz och hon klagar och gnäller var dag över hur mycket hon saknar mig och tycker att jag ska komma hem. Detta skulle vara den ultimata överraskningen till henne när jag kommer hem och jag lovar att hon skulle älska det otroligt mycket! :)
3. Raubär betyder smultron 

Kram Martina

http://minotroligaresa.blogg.se

 
Ingen bild

Athina

23 maj 2012 16:13





Ordet Gotland väcker så många vackra minnen för mig som regelbundet åkte till ön mellan 1977 och 1986. Jag har som sagt många minnen som kommer tillbaka nu när jag ska vara med i den här tävlingen och det skulle självklart vara underbart för mig att få återvända till rosornas, raukarnas och väderkvarnarnas ö. När Gotlandsfärjan anlände till Visby hamn så brukade jag kolla efter väderkvarnarna som hette Högan, Lågan, Kärringen och Plågan. Jag minns allt kul jag fick vara med om under de där fantastiska åren. Det var allra första gången i mitt liv som jag fick den stora äran att smaka typiska gotländska specialitér såsom rökt flundra (Herrvik) och gul saffranspannkaka med salmbärssylt och vispad grädde. Jag brukade alltid besöka 50-talskaféet i Katthammarsvik, där det fanns en jukebox, så att man kunde spela någon Elvis-låt, flipperspel, samt ta en fika i trädgården. På väg hem till stugan i Viklau köpte man med sig färska grönsaker och honung från gårdsförsäljning. Ett ställe som man absolut inte fick missa var ett besök på Hemse krut- och pappershandel,samt att bada i badhuset. Ett annat måste var att besöka de halvvilda gotlandsrussen på Lojsta Hed och utegångsfåren såg man ju lite här och lite där. På restauranten i Hoburg brukade vi äta och ta ett glas Åbro öl. Labans kvarn var ytterligare ett ställe som jag besökte. Pippi Långstrumps hus och Klintehamn att inte förglömma. Det finns så många fina minnen från alla de fina baden som fanns på ön. En påsk var det resa sommarvärmen och man kunde solbada i bara bikini. Botaniska trädgården och kärleksgluggen i Visby ringmur. Jag hoppas att just jag får komma till Gotland och uppleva den fantastiska ön sommaren 2012. Gutamal på forngutniska betyder gutarnas språk och RAUBÄR på gutarnas språk betyder smultron.

 
Ingen bild

Anna

24 maj 2012 08:36

1. Har tipsat tre vänner via mail.
2. Jag var på Gotland när jag var liten, har fina minnen från den fina ön, och skulle vilja återuppleva dom, bli ung på nytt ;)
Att komma bort från husmålning och få slappna av under semestern har varit guld värt!
3. Raubär betyder smultron

 
Linn - lantligt med (stort) L

Linn - lantligt med (stort) L

24 maj 2012 10:33

1. Jag valde att tipsa tre vänner via mail (Jag lyckas inte kopiera tävlingsbilden och kunde därför inte länka via min blogg, vilket jag annars gärna hade gjort).

2. Om just Jag har turen på min sida och blir vinnaren så skulle glädjen bli obeskrivligt stor då varken jag eller sambon har en endaste ynka liten semesterdag att ta ut den här sommaren, och tänk då vilken lycka och glädje om just jag vann den här övernattningen så vi iallafall över en helg fick komma bort från vardagen ett slag! :)

Åh vilken lycka det hade varit att äntligen få besöka Gotland.
Vi har aldrig haft möjligheten att besöka Gotland, varken jag (30 år) eller min sambo (33 år). Vi båda har dock alltid haft en önskan om att få göra just det. Utifrån alla bilder vi sett och från vad andra berättat så verkar det så otroligt vackert och underbart, något som absolut inte får missas!

3. Raubär är detsamma som Smultron! :)


/Linn, linn_122@hotmail.com

http://lantligtmedstortl.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika Nilsson

25 maj 2012 15:02

Hej!

Åh vilken underbar tävling!

Jag har både länkat, delat och tipsat om tävlingen på Facebook (Annika Nilsson) och även mailat ett gäng vänner och tipsat!

Det här är verkligen en tävling som är som gjord för mig ;)! Det är nämligen så att jag har en TOR-biljett till Gotland för i sommar, som jag sååååå gärna skulle vilja använda. Problemet är bara att jag är arbetslös sedan september och har tyvärr ingen a-kassa, dvs står helt utan inkomster. Därför har jag inte kunnat använda min TOR-biljett till Gotland, eftersom jag inte har råd att bo någonstans när jag väl kommer dit. Förstår ni vad underbart jag skulle tycka det var om jag vann?! Då skulle även jag kunna få åka på semester! Och till Gotland dessutom! Det skulle vara en dröm! Tänk att få ta nya tag i jobbsökeriet efter att ha hämtat in ny energi hos er på A Guesthouse Gotland! LÄNGTAR!

Raubär betyder smultron!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards