Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under juli 2011

Av Anna - 31 juli 2011 17:44

Idag har vi haft klassåterträff här i skolan! Inte min egen dock utan en återträff för dem som började småskolan här för 50år sedan. Jag dukade fint i caféet och bjöd på marängtårta och kaffi (som gotlänningar säger). Det blev också en rundvandring med massvis av gamla skolminnen och vi fick veta att vårat kök tidigare var 1-2:ans klassrum. Alltid lika roligt att få veta mer om vår skola och vi hoppas på fler återträffar framöver!


   

Av Anna - 30 juli 2011 21:48

Äntligen! Nu är jag en stolt ägare till en symaskin! Jag har suktat och längtat så länge och idag gjorde jag slag i saken. Efter Ronehamnsdagen tog vi Jeepen och styrde kosan mot Ljugarn för att äta middag på Bruna Dörren. Strax intill låg en möbeloutlet som jag inte kunde låta bli att kika in på. Å där i en kartong stod en gammal Hugin Kompakt 3010 och väntade på mig. På prislappen stod det 300kr men kvinnan i kassan satte ner den till 200kr och lovade jag skulle få lämna tillbaks den om den inte fungerade. trots att vi testade den i butiken. Välkommen hem Hugin, du blev dagens höjdpunkt!

          

Av Anna - 29 juli 2011 21:20

Imorgon arranngeras den årligen återkommande Ronehamnsdagen nere i fiskebyn Ronehamn. Jag kommer att finnas på plats för att sälja smått och gott. Det är rabarbersaft, syrensaft, rosensaft, svepaskar, smycken och raggsockor för att bara nämna några av de grejer jag kommer ha med mig. Sen blir det premiär för försäljning av mina lampor. Tidigare har jag bara sålt till vänner och bekanta så det känns väldigt spännande. Har utvecklat sortimentet lite och gjort en turkos och en knallorange lampa utöver de vita, grå. svarta och röda. Jag har också gjort en droppformad lampa. Jag hoppas att försäljningen ska gå bra och att vädergudarna visar sig från sin bästa sida.

     

Av Anna - 27 juli 2011 22:39

 

Stort grattis till bloggaren på A House With A View som blev vinnare av stockrosfrön i min lilla sommartävling.

Maila din adress till mig så kommer fröna på posten.


Sommarkram från Stockholm

Av Anna - 21 juli 2011 15:16

 

Imorgon åker jag upp till Stockholm för att njuta av lite ledighet utan målarfärg, färgskrapor,fönsterkitt och slipmaskiner :) Istället ska jag träffa fina vänner, kanske ta en sväng på IKEA, segla med bästa bror och syster, äta glass, fiska och bara vara. Är tillbaks på ön på torsdag igen och då väntar en intensiv helg med Ronehamnsdagen och en abonnering av vårat café. Men först lite ledighet som sagt!


Glöm nu inte bort att tävla om fina stockrosfrön för på lördag drar jag en vinnare! Tävlar gör du här:


Må gott alla fina!



Av Anna - 20 juli 2011 20:51

Idag påbörjades fönsterrenoveringen på allvar och det är tur att vi har stora ytor här hemma. Jag har nämligen insett att vi har STOORA fönster.  Idag har jag pysslat med två av dessa. Två fönster som tillsammans består av 12 fönsterdelar. 6 mindre kvadratiska fönster och 6 större rektangulära. Som tur var så var de i ganska fint skick och det var bara 2 stycken som behövdes kittas om. Annars har det slipats, oljats och målats. Börjar få in snitsen nu känner jag och tur är väl det. Nu är det bara en 30 fönster kvar :)

     

 Vi målar förresten fönstrena med en färg som är något mörkare och rödare än originalet på huset och det blir så fint!

Ha en fin onsdag kväll!

Av Anna - 20 juli 2011 10:26

På Gotland kryllar det fullkomligt av loppisar sommartid. När man

åker efter väggarna skyltar var och varann gård med just Loppis. Häromdagen när vi besökte Burgsvik stannade vi till vid just en sådan och längst in bland alla prylar låg en kartong med gamla fina skolböcker från 1940 och 1950-tal. Som den lärare jag faktiskt är kunde jag inte låta bli att låta några böcker få följa med hem. Så fina tycker jag!

  

Av Anna - 19 juli 2011 19:08

Puffar lite för min tävling om två påsar med finfina stockrosfrön. Tävlingen pågår fram till på fredag 22/7 och tävlar det gör du här.

 


Annars har dagen mest bestått av målning och skrapning men nu väntar en välförtjänt middag på balkongen! På menyn står lasagne med hemgjord pasta och till efterrätt en strawberrydaiquri. Mums!

Ha en fin kväll min vänner!


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards