Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under oktober 2010

Av Anna - 31 oktober 2010 23:15

Under förra helgen påbörjade jag grundarbetet i det gamla lärarummet. Tapeterna revs ner, alla håligheter spacklades och ojämnheter slipades. Såhär så ena väggen ut då. En strukturtapet i rosa med en rosablommig bård.

   

Nu har väggarna målats med vitfärg uppblandad med lite umbra. Den väggen ni ser ovan har vi också tapetserat med en medaljongtapet. Tanken är nu att golvet ska göras iordning och sedan att rummet ska möbleras upp för att kunna hyras ut i sommar. Så här blev resultatet:

   

Av Anna - 31 oktober 2010 18:50

Häromdagen höststylade jag några av rummen i uthyrningsdelen inför en fotografering till ett reportage. Längre fram i höst ska jag tala om vad det handlar om men så länge får ni hålla till godo med lite härliga bilder.


       

Av Anna - 31 oktober 2010 18:41

Vilket höstlov det har varit här på ön. Strålande sol och riktigt härligt färgsprakande natur. Idag bjuder jag på några höstliga bilder på omgivningar på A Guesthouse Gotland.         Håll till godo!


              

Av Anna - 27 oktober 2010 12:17

Härliga höst! Solen strålar utanför fönstren och träden riktigt sprakar i gula och orangea toner. Såna här dagar är hösten underbar! Jag har höstlov i några dagar nu och tänkte hinna med målning, tapetsering och pyssel! Det blir lampverkstad och örhängesverkstad. Något annat som är himla roligt och enkelt är att göra egna cupcakewrappers. Det blir så fint! Enklast är bara att ta en vanlig muffinsform, klippa bort botten och sedan klippa isär och räta ut formen. Det blir en perfekt mall att använda på tapeter eller scrappapper. Jag köpte fina och billiga dekorark från Rusta! Sen är det bara att låta fantasin flöda med pärlor, paljetter och snören!


 

 

Av Anna - 26 oktober 2010 23:43

Eftersom Joakim inte låter mig göra något i köket så får man hitta på nya egna projekt! Mitt projekt just nu är det gamla lärarrummet som ska bli ett lite finare gästrum. I helgen påbörjades rivning och förarbete och i veckan ska det målas och tapetseras. Väggarna ska bli ljust gråa och sen ska det tapetseras en fondvägg. Snyggt kommer det att bli!

         

Av Anna - 21 oktober 2010 16:04

Häromdagen hittade jag denna läckra lampa hos PAVLIC STORE. Den heter PLUMEN och är världens forsta miljövänliga lågenergilampa. Visst är den läcker

 


Nu kan du tävla om en PLUMEN på den fina bloggen Jennys hus. Mer info om tävlingen hittar du här

http://jennyshus.webblogg.se/category/tavlingar.html

Av Anna - 19 oktober 2010 19:25

Just nu ligger jag däckad av en envis förkylning. Riktigt tråkigt! Men Joakim ligger inte på latsidan direkt. Under gårdagen så kaklade han köket och resultatet blev lysande!

    

Av Anna - 14 oktober 2010 20:27

Jag har precis lagt en beställning på lite snygga t-shirts att ha i caféet till nästa sommar.  Fast jag kan tänka mig att ha dem till vardags också för jag tycker att vår logga är himla snygg! Tack fina Frida för ditt fantastiska jobb!


 





Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards