Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under januari 2011

Av Anna - 31 januari 2011 13:01

Även denna helg var en riktig produktiv helg ute i Rone. Nu är köket är klart är det dags att påbörja nästa projekt/rum. Vårat nuvarande sovrum ska förvandlas till tre nya rum. Rummet är på nästan 80kvm så det finns ju plats!


I helgen var det taket som stod på schemat. Först tömdes rummet på alla prylar. Trots att vi bara bott i rummet ett drygt år har man ju hunnit boa in sig en hel del. När rummet var väl tömt så påbörjades nedmonteringen av lysrörsarmaturen och alla takplattorna. Ett riktigt styrketräningspass! 3 lysrör på en lång stålskena väger bly kan jag säga!


Nästa helg blir det spackling och förhoppningsvis även målning. Vi ligger i fas med vår planering och det känns så himlans skönt!


Ha en skön måndag!

Av Anna - 28 januari 2011 13:35

Hej på er!


Idag ska vi iväg till revisorn och se om vi kan få lite klarhet i hur vi kan göra med årsbokslut och momsdeklarationer. Känns otroligt skönt att äntligen ta tag i det!


Vädret på ön bjuder på strålande sol och gnistrande snö men tråkigare väder kommer och då kan det vara trevligt med lite inspiration. Här är några av de bloggar jag gärna kikar in på ibland:


Nordingården  som alltid bjuder på härliga om inspirerande bilder från ett personlighet


Lilla kråkslottet renoveringen av en häftig gammal järnvägstation


Gotlandsliv personlig inredningsstil med touch av natur och industrialism


Inspirera mera härliga blandning av nyheter, tips och idéer för inredningsgalna.


Bagarstugan massor av härliga recept på underbara bakverk


Mitt vita hus mysig feelgoodblogg om inredning och familjeliv


Home and desire inspirerande inredning!


Har ni några favoritbloggar!




Av Anna - 25 januari 2011 10:30

Det känns verkligen vårlikt ute nu när snön börjar smälta! Julen har städats ut och röda accenttoner har bytts ut som skir grå. Det har varit lite syjunta här i helgen och det blev både kuddfodral, gardiner och en löpare till bordet! Roligt att kunna förändra med så små medel!


Kvaliteten på bilderna är inte den bästa eftersom det var på tok för mörkt i rummet. Men ni får hålla tillgodo ändå!


   



Av Anna - 23 januari 2011 12:10

Häromdagen kom de sista luckorna med Posten och vi kunde sluföra köksbygget. Kan väl inte säga annat än att jag är mäkta nöjd med resultatet. Jag fullkomligt älskar mitt kök!


Nu har även julen fått lämna köket och de röda detaljerna har bytts mot grått och vitt!

     

 

Av Anna - 21 januari 2011 20:30

Ett väldigt enkelt sätt att förnya tråkigt kakel på är med den genialiska uppfinningen Kakeldekor. I paviljongen där vi hyr ut rum har kaklet med delfiner i solnedgång förvandlats med en klisterdekal med ett retrofemtiotalstryck. Så enkelt och så bra.


 


Nu tänkte vi göra samma sak i det nyfixade lärarrummet. Men till min förtrett så säljer inte Åhlens kakeldekor längre.

Vet att Lagerhaus har men de finns tyvärr inte på ön. Är det någon som vet någon webshop som säljer detta till bra priser?

Tacksam för alla svar!

Av Anna - 21 januari 2011 18:32

Fredag igen och jag är laddad för ännu en pysselhelg. Idag har jag varit hos Joakims gulliga mamma och lånat en symaskin och tanken är att mitt magnoliatyg ska förvandlas till gardinkappor samt några kuddfodral. Hinner jag med så ska jag fixa gardiner till det nyfixade lärarrummet också.

 


Tyget fyndade jag på Jotex för 19kr/meterna.Återkommer med resultatet imorgon!


Nu blir det fredagsmys med god mat och Let´s Dance!




Av Anna - 16 januari 2011 18:45

Vilken bra helg vi haft här på skolan och så mycket vi hunnit med! Golvet är klart och rummet är städat, Joakim har silikonat i köket och dragit el, vi har eldat skräp och röjt undan bland alla kartonger från köksrenoveringen. Härligt!


Nu beger vi oss in till Visby för att se på Solsidan och avnjuta en god middag! Broccolisoppa och quesadillas står på menyn!


Roligt att så många ville vara med och tävla förresten! Jag har räknat ihop allas lotter och dragit en vinnare. Det blev min kära kollega Annelie som hade turen att kamma hem vinsten denna gång! Tack till alla som var med!  



Av Anna - 16 januari 2011 12:27

Joakim var uppe tidigt imorse och pysslade ihop det sista bitarna av golvet! Sedan har jag städat ur och rummet och resultatet är strålande! Eller vad tycks?

   

Nu ska det fixas och donas till rummet! Gardiner och draperier ska sys, badrumskåp ska sättas upp och kaklet runt trinetten ska fräschas upp med lite kakeldekor!

 


Ha en skön söndag!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards