Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Sussa söta

Av Anna - 7 november 2012 21:02

Det är sovrumstema hos Fabriken idag. Ett sovrum som ska vara rofyllt, lugnt och harmoniskt och utan alltför mycket prylar och möbler, om ni frågar mig. Jag vill ha ett avskalat rum med plats för vila och reakration.  Nu var det ju inte alltför längesedan jag visade nya bilder på just detta rum men här kommer i allafall en liten bildkavalkad från förr till nu. Vårt nuvarande sovrum är inrymt i skolans gamla bibliotek och innan vi hade sovrum där har vi sovit i både köket, lärarrummet och speciallärarrummet.


Sänggaveln har jag gjort själv av en gammal lastpall som målats i vitt och där jag sedan skruvat fast två väggskåp från IKEA. Björkstammarna är en tygvepa som även den kommer från IKEA och grislampan har vi fått av kompis vars pappa har svinfarm. Han hade förövrigt slängt massor av likadana lampor på tippen bara något år tidigare.

  

Kika in på Fabriken för mer, sovrumsinspiration, vetja!

     

 
 
Ingen bild

A House With A View

7 november 2012 22:21

Verkligen superfint! Vilka fiffiga lösningar! Jag har sett ditt fina sovrum tidigare men det tåls att se flera gånger om! Jag gillar ditt hem, det känns personligt och sådant gillar jag:)))

Stöööööörsta kraaaaamen aka

 
Camilla/Rufft och Sött

Camilla/Rufft och Sött

7 november 2012 22:24

Riktigt snyggt och fiffigt!
Och jag älskar fönstren!
Kram!

http://rufftochsott.blogspot.com

 
Emma

Emma

7 november 2012 23:46

Så fina bilder du bjuder på!

Kram Emma

http://franminsidasett.blogspot.com

 
Hem ljuva hem

Hem ljuva hem

8 november 2012 08:08

Jättefint med vepan och den vitmålade lastpallen. Fiffigt att skruva fast sängborden så där. Kram Pia

http://pia-gustafsson.blogspot.se

 
Johanna / Fru form o fix

Johanna / Fru form o fix

8 november 2012 09:05

Vad roligt att inreda flera sovrum!

http://jdolk.blogg.se

 
Johanna

Johanna

8 november 2012 09:09

Fint!
Bra idee med sänggaveln

Ha en bra dag

/Johanna

http://husinspirationinredning.blogspot.se

 
creando

creando

8 november 2012 09:23

Så fint och harmoniskt, precis som du vill ha det :)

http://creando-kicki.blogspot.se

 
sofie

sofie

8 november 2012 11:08

Men så smart och snyggt det blev att ta en gammal lastpall och använda till sänggavel! Vilket fantasi du har! Bara känslan av att man har sitt sovrum i ett gammalt bibliotek är ju rofyllt!

http://blomstertappan.blogg.se

 
Lyllos

Lyllos

8 november 2012 20:25

Vad fint med vepan, träd är verkligen rofyllande!
Och tänk att hitta en hög med så vackra lampor på tippen :)
Härligt sovrum!
Kram Linda

http://lyllos.blogspot.se

 
Johanna

Johanna

8 november 2012 23:37

Härlig lampa!
Visst är dörren vi hittat fin?! Jag älskar den

http://Johannarenling.blogspot.com

 
MissStorm

MissStorm

9 november 2012 05:10

Alltid roligt med bilder från ert hem!

Tänk så fort någonting kan gå från sopor till högsta mode. En bra ursäkt för att aldrig behöva kasta någonting... Det kan ju bli trendigt och efterfrågat i framtiden. :)

http://Missstorm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards