Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under april 2012

Av Anna - 21 april 2012 21:34

   

I somras gjorde jag några pastelliga snörlampor inför en marknadsdag! Denna läckra orangea lampa fick namnet "Apelsin" och blev en stor favorit hos mig. Som tur var blev den inte såld utan har väntat på sin hedersplats här i huset.


Idag hängde Joakim upp den i fönsterkupan i hallen och det blev verkligen läckert. Gillar brytningen mellan den varma mjuka färgen och de ganska hårda och kalla väggarna. Orange är verkligen en färg som jag gillar mer och mer. Nu på kvällen ger den ett också ett fint sken och häftigt mönster på väggarna.


Jag gör snörlampor på beställningar om någon är intresserad! Vill du prova att göra en egen finns en beskrivning här.

Av Anna - 19 april 2012 18:01

       

Häromdagen fick jag nys om ett nytt och suveränt bra bildredigeringsprogram via Tina. Det visade sig var hur enkelt som helst att använda och dessutom alldeles gratis. Jag testade och blev fast direkt. Bilderna ovan har jag skapat i programmet från originalbilden som syns överst. Förrutom en massa roliga filter, olika fokuseringar, textrutor och fina grafiska symboler finns det många bra porträttredigeringsfunktioner. Vad sägs om weightloss, lipfix och spotremover?

PicMonkey som programmet heter hittar du här:

Av Anna - 17 april 2012 19:11

Som jag skrivit tidigare här på bloggen så köpte vi våran badrumsinredning från företaget Swedmart. Jag har fått en del förfrågningar ifall vi är nöjda med företaget och produkter via bloggen. Vi är otroligt nöjda med bemötandet och varorna och jag kan bara ge mina varmaste rekommendationer till Swedmart. (Jag skriver inte för att jag på något sätt är sponsrad eller partiskt utan bara för dela med mig av ett bra tips).

Vår fina Anton med kommod och spegel för 2990kr

Hela hösten letade jag febrilt efter badrumsinredningar både på nätet och i olika butiker. Vi ville hitta snygga badrumsmöbler till bra priser, vilket visade sig vara lättare sagt än gjort. Till slut blev det en kompromiss och vi köpte ett möbelpaket från Rusta som vi egentligen inte var helnöjda med.


I våras när det sedan var dags att köpa duschväggar hamnade jag en slump på Swedmarts hemsida. En sida som visade sig vara en riktig guldgruva för oss som letar badrumsmöbler, duschar, badkar,toaletter och kranar till våra badrum. Här fanns det ett sort utbud i alla möjliga stilar och modeller dessutom till fantastiska priser.Jag höll nästan på att tappa hakan, för sååå billigt kunde det väl ändå inte vara.


Bestämde mig för att googla runt på nätet för att se om det fanns andra som köpt något därifrån, eftersom jag aldrig hört talas om Swedmart förrut. Hittade inte särskilt mycket information men beslutade mig i allafall för att göra en beställning. Vi fick snabbt svar från företaget och redan efter någon dagar var varorna på plats på Gotland. Det visade sig dock att den ena duschväggen blivit skadad under transporten men efter att vi kontaktat swedmart fick vi en ny helt utan problem. Dessutom skickade de med en badrumslampa som plåster på såren. Det visade sig senare att det fattades en skruv till badrumsskåpet men även här var de snabba att skicka ner en ny. Riktig kundservice skulle jag vilja säga!


Hoppas det var svar på era funderingar!


Hur snygga är inte dessa???

                 

Av Anna - 16 april 2012 19:35

   

Joakim och jag tog en promenad på kärleksstigen efter jobbet. Det är en bedårande vacke och trolsk liten promenadslinga i Visby. Murgröna som slingrar sig över mark, växter och träd, bäckar som porlar och fåglar som kvittrar. Idag var även marken täckt av vackra vårliga blåsippor (som trivs väldigt bra på Gotland med vår kalkrika berggrund). I skogen doftade det också ljuvligt av den lilla vitlöksdoftande och eftertraktade ramslöken. Även den trivs väldigt bra på Gotland och är god att göra pesto eller soppa på. Varken ramslök eller blåsippan är fridlyst på Gotland vill jag bara påpeka.

Av Anna - 15 april 2012 09:30

 

När vi flyttade in i vår skola för 3 år sedan (det är galet vad tiden går...) fick vi ett vackert skåp i inflyttningspresent av Joakims föräldrar. Ett skåp som de räddat från en container på återvinningscentralen och sedan gjort i ordning och målat. Det har tidigare stått nere i vårat café men igår fick det flytta upp på hedersplats i nya hallen. Bakom skåpet skymtar ni de gipsputsade väggarna.


Såhär såg skåpet ut när det hittades slängt på tippen. Env erklig förvandling!


 


Önskar er alla en skön söndag!

Av Anna - 14 april 2012 18:42

 

Efter några dagars skidåkning är det nu renovering som står på schemat. Joakim har gipsputsat väggar i blivande hallen, jag har målat utrymmet nedanför hallen i vitt och sen har vi tapetserat i trappen. Nu återstår lite lister och lite eldragning till lampor sen är det klart. Nu ska jag ta och röja undan lite renoveringsprylar innan vi tar kväll!

Av Anna - 13 april 2012 10:56

Gotland är ett riktigt sommarparadis. Milsvidda sandstränder, blomstrande ängar, ståtliga raukar, saffranspannkaka på mysiga caféer, nyrökt fisk i hamnen, doften av släke och tjära. Ståtliga raukar, magnifik utsikt på Högklint, ulliga lamm, charmiga gränder i Visby, vallmo i vägkanten, salta bad, avkoppling och fina minnen.


På södra Gotland driver vi sommartid ett litet och personligt guesthouse. Vi har familjerum med eget kök och plats för 4 personer eller mysiga dubbelrum.  Toalett och dusch finns i korridor och delas med övriga gäster. Runt boendet finns stora grönytor, en liten berså, linbana, stenåldersby, kor i hagen och vackra murgrönskädda träd.


Just nu erbjuder vi specialpris för en kortvecka vecka 31 (söndag-torsdag). 2500kr för ett familjerum och 1500kr för dubbelrum.


Mer information och priser hittar du här.

Av Anna - 11 april 2012 15:45

   

Nu har jag på ön igen efter några härliga dagar på fastlandet. Solen strålande på himlen och bjöd på sina värmande strålar under påskhelgen i Kläppen (Sälenfjällen). Det har blivit skidåkning, italiensk buffé, nygrillade hamburgare i solen, ett besök på Leksands knäckebröd, mys i solen och varm choklad på toppstugan. I måndags styrde vi färden mot Stockholm igen. Jag och syrran tog med mormor hem till farmor och lagade lunch till dem. Trevligt och väldigt uppskattat! Igår hann jag också med ett besök hos en kompis som alldeles nyligen fick en liten dotter. Så söt!!! Nu är jag laddat med energi och ser framemot att ägna resten av ledigheten åt målning och putsning.


Ha en fin onsdag!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards