Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Anna - 7 oktober 2011 16:17

Efter jobbet idag begav jag mig iväg till Toggas byggåtervinning strax utanför Visby. Jag har faktiskt aldrig varit där förrut men blev positivt överrraskad. Framförallt var allt i bra ordning och prismärkt vilket jag uppskattar mycket. I ena delen av byggnaden fanns fönster och dörrar i alla storlekar, modeller och skick. Mitt mål för besöket var att hitta ett fönster som skulle kunna passa i den innervägg vi ska bygga i helgen. Trots att det fanns massvis med fönster att välja på så visade sig uppgiften vara lättare sagd än gjord.

Mina kriterier för fönstret var att det skulle vara ca 45*150cm, spröjsat, trärent, gärna snyggt slitet samt ha hela och helst gamla glasrutor. Jag tittade på fönster efter fönster men var det inte glaset som var trasigt, så var karmen trasig. Eller så var spröjsen skadad eller så var fönstret för modernt. Till slut höll jag på att ge upp men så plötsligt uppenbarade sig detta fönster mellan ett par dörrar. Så härligt färgat av tidens tand och en perfekt spröjsning helt i min smak. Åh, priset.... kan ni gissa det? Det verkade nästan som försäljaren inte vill sälja det när han såg priset. Det kommer att bli så fint i vår brädvägg.


Nu ska jag iväg och träna!

   



Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards