Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Anna - 6 oktober 2011 19:17

Det riktigt stormar och viner utanför fönstret. Så vad passar bättre än att sitta in och kura med varmt te och leta inredningsinspiration. I helgen kommer Joakims pappa ut för att hjälpa oss att äntligen komma igång med väggbygget in till sovrummet. Efter mycket funderande och fnulande har vi äntligen bestämt oss för att det ska sättas in en gammaldags dörr samt ett spröjsat gammalt fönster i väggen.  Dels för att få ett härligt ljusinsläpp och dels för att ge lite karaktär åt rummet.  På väggen inne i sovrummet kommer det att bli en tapet som jag tidigare visat men på yttersidan av väggen vill jag göra en brädvägg. Har googlat. läst och funderat och det allra enklast verkar vara att spika upp råspont direkt på reglarna. Tycker det är så läckert med just brädväggar. Det ger verkligen karaktär och en lantlig känsla som gärna kan blandas upp med moderna inslag. Funderar starkt på att försöka måla råsponten med någon färg som gör att det liknar gammal drivved. Lite väderbitet och naturligt åldrat trä.  Någon som har något tips på sådan färg? Annars blir det kanske vit för det är riktigt snyggt det med!


Bilderna nedan har jag lånat från ett reportage i Sköna Hem

   



Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards