Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Att vara lite av en lokalkändis...

Av Anna - 6 april 2014 12:34

     

Det har gått ganska exakt 5år sedan jag bytte livsinriktning och vi fick tillträde till vår gotländska skola. Jag flyttade från en liten studentlägenhet på 25kvm till ett 800kvm stort hus utan erfarenhet av vare sig företagande, renovering eller husskötsel. Nu har vi blivit fenor på både fasadmåleri, fönsterkittning, badrumsbygge, köksrenovering och inredning. Många är ni som följt vårt äventyr här på bloggen och gett oss peppande ord på vägen. Det är vi så glada för! Varje lite ord, varje liten kommentar betyder massor för oss!


Många journalister har också visat intresse för vårt stora projekt. Jag har pratat både i Karlavagnen och i lokalradion. Å sen ska vi inte glömma den drös med tidningsreportage som gjorts om oss. Jag insåg att vi blivit ordentligt omskrivna när jag rensade bland sparade urklipp och tidningar tidigare i veckan. Det är en blandning av lokaltidningar här på ön, söndagsbilagor och inredningstidningar som har visat vårt hem och skrivit om vårt projekt. Så lite av en lokalkändis är man allt :)  Vi är väldigt stolta över det vi åstadkommit (om man nu får säga så på janteön Gotland)!

 
 
Fairy of Inspiration

Fairy of Inspiration

6 april 2014 12:55

Det är väl toppen att få uppskattning och visat intresse för det man gör! Kul!

http://www.fairyofinspiration.se

 
Anna och en röd stol

Anna och en röd stol

6 april 2014 17:56

Hurra!!! Sträck på er ni är jätteduktiga :) en fin kväll. Kram Anna

http://annasrodastoloannat.blogspot.se

 
a House With A View

a House With A View

6 april 2014 20:30

Heja er som är så duktiga!! Förstår att media är intresserade av ert mysiga hus, så kul att få all uppmärksamhet och uppskattning efter allt jobb ni lagt ner :) Och vilka charmiga förvaringskorgar du sytt, såg den längre ner bland inläggen - jättefina!!

Många kramar aka

http://ahousewithaview-aka.blogspot.se

 
Ingen bild

Sandra

6 april 2014 20:55

Hej!
Sån fin blogg du har, och underbart hus! :) Jag hittade hit när jag sökte information om badrumsföretaget Swedmart. Ett gammalt inlägg där du skriver om att ni var nöjda med dom och badrumsinredningen ni köpt där, och därför undrar jag om ni fortfarande är det så här ca 2 år efter? :) Funderar på ett duschhörn ifrån dom nämligen, men är så billigt så känns nästan för bra för att va sant ;)
Jätte tacksam för svar! :)
Mvh Sandra

Anna

8 april 2014 13:19

Hej! Ja, vi är fortfarande mycket nöjda. Fin kvalite till suveräna priser

 
Ekenäsliv

Ekenäsliv

6 april 2014 21:56

Så himla kul att kunna följa sin dröm så!
Härligt!
Kram Anna

http://www.ekenasliv.se

 
Therese

Therese

7 april 2014 12:41

Wow, kul och inspirerande! Du ska vara stolt <3 Jag har snubblat över dig i media/tidningar å har så skrutit att hon känner jag, eller ehhh hennes blogg lsäer jag ;-P KRAM!

http://lurans.blogg.se

 
Ingen bild

Den där Victoria

7 april 2014 21:16

Ni är värda all uppmärrksamhet, med tanke på vad ni har åstadkommit.

Kram Victoria

 
fredrik

fredrik

8 april 2014 08:37

Jättekul att fler följer sina drömmar.
Vi har haft ett liknande projekt och efter många år är vi äntligen färdiga, om man kan bli det. Då startade vi även eget www.minport.se där vi säljer dörrar och garageportar online.

http://www.minport.se

 
CreandoPhoto

CreandoPhoto

9 april 2014 01:39

Det hoppas jag att man får säga var man än bor. För det är ju självklart att ni ska vara superstolta över det ni har åstadkommit. Ni är helt grymma och förtjänar all den uppmärksamhet ni kan få. Heja er!

http://www.creandophoto.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards