Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Kinkig kalamondin

Av Anna - 29 januari 2013 19:17

   

Jag räknar mig sannerligen inte till skaran som har gröna fingrar och gillar att påta i trädgården. Den mest lättskötta blomman brukar vissna ihop, eller vattnas ihjäl efter en tid i mitt sällskap. Så att jag vågade mig på att köpa ett litet citrusträd i form av en kalamondin och att den dessutom överlevt i snart 8 månader måste vara något slags rekord. Nu under vintern har den fått stå svalt och ljust och jag har duschat den med vatten då och då, vilket den verkar ha mått ganska bra av fram tills nu. Det är nämligen så att den börjat tappa sina blad och ser ganska gänglig ut. Så min fråga till er är helt enkelt om ni vet vad jag ska göra för att den ska piggna till igen?


Jag är tacksam för alla er tips!


 
 
Anna och en röd stol

Anna och en röd stol

29 januari 2013 19:55

Oj oj..Ja mig har du ingen hjälp av, är helt hopplös när det gäller lite udda växter. Men du får säkert en massa tips snart. Ha en trevlig kväll. Kram Anna

http://annasrodastoloannat.blogspot.se

 
Sandra V

Sandra V

29 januari 2013 21:27

Brukar inte vara någon fara om de tappar blad. Kanske lite ny jord nu när det börjar ljusna lite och sen en skvätt citrusnäring skulle jag testa!

Sen får man inte glömma att prata med växterna ibland ;)
Hoppas att du får bukt med bladsläppandet, trädet var ju jättefint!

http://sandraviklund.se

 
creando

creando

30 januari 2013 00:47

Sorry! Inga tips från mig. Min är stendöd.... :)

Kramar

http://creando-kicki.blogspot.com

 
Linda

Linda

31 januari 2013 08:38

Vad jag förstått det som tappar dom flesta medelhavsväxter sina blad nu. Men om en månad ska dom ha lite näring och ställas ljusare. Jag vet inte om det är rätt men så gör jag med mina olivträd och små citronträd. Varje år är jag dock nervös över att dom inte klarat vintern hahaha
annats har du en bra hemsida att titta runt på. http://www.medelhavstorget.se/medelhav.html

Kram Linda

http://www.hemmapaekbacken.blogspot.com

 
Cecilia

Cecilia

1 februari 2013 23:53

Ingen aning, men den doftar underbart :) Fin helg till dig också!

http://enmatskedgrejer.blogspot.se

 
Per

Per

18 mars 2014 13:18

Ställt ner i källaren. Vattnat. Håller tummarna!

http://kemq

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards