Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Kommod

Av Anna - 19 januari 2013 11:14


   

När vi var hemma hos mina föräldrar under julhelgen höll de på att rensa ut lite och fråga om vi har intresserade av något. Jag försöker ju att inte samla på mig så mycket grejer men Joakim är ju precis tvärtom så visst blev det så att en gammal kommod fick följa med till ön. Den har tidigare stått i min farfars barndomshem i Uppsala och sedan i badrummet hos min föräldrar i Stockholm. Var den ska få stå här i huset är ännu oklart men jag tror att den ska få sig en makeover innan den får komma på plats. Jag är nämligen inte helt förtjust i den bruna färgen utan är sugen på någon mer pastellig färg. Men samtidigt är det ju synd att förstöra det ganska fina träet. Vad tycker ni?


 
 
Fru Vallmo

Fru Vallmo

19 januari 2013 11:55

Jag känner problemet så väl! Jag har är ett skåp som jag verkligen älksar men skulle gärna måla det, men är rädd att förstöra det. Så jag väntar och hoppas jag kommer våga nångång.
Kram till dig!

http://fruvallmo.blogspot.com

 
Ingen bild

Sabina på Backliden

19 januari 2013 13:32

TRÄ!!! Den kommer ju så fint fram med det ljusa framför! Trä ser varmt intryck och är tidlöst! :-) (om du målar så välj en färg som då lätt går att få bort ifall ngn i framtiden vill ha den i orginal!)

 
Johanna

Johanna

19 januari 2013 14:14

Jag är helt för att måla om möbler i den färg man gillar.
Har själv sådan planer hemma.

Möblerna får på så vis leva kvar och fortsätta att bli älskade!
Hellre det än att dom står i nåt förråd bara för att dom är för mörka

Tror det kommer bli superfint!

http://Johannarenling.blogspot.com

 
Ingen bild

A House With A View

19 januari 2013 17:00

Suuuuuuuperfin skänk, helt i min smak!! Och jag är ju såld på den som den är:) Men om du vill ha den i annan färg så tveka inte att måla, det är du/ni som ska bo och trivas med skänken:)

Trevlig helg!

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

 
Johanna villa Haga

Johanna villa Haga

19 januari 2013 19:29

Hej va roligt att du hittade tillbaka så jag hittade dig igen!
Nu lägger jag till dig i min blogglista så vi inte tappar bort varandra igen :)!
Vilken fin kommod! Skulle nog bli jättefin i en nunan färg men jag har ett sånt problem här hemma med, ett gammalt skrivbord som jag vill måla men mannen säger nej, är arvegods så de får du net måla...
Ha en fin helg nu och tack för dina kommentarer!
Kram på dej

http://www.villahaga-johanna.blogspot.se

 
Angelica

Angelica

19 januari 2013 19:39

Jag säger såhär, att om man gillar en grej så ska man ta sig an den. Gillar man inte färgen, ja då gör man nåt åt den. Ve och skam säger vissa, men är det antingen tippen eller ny färg som gäller så måste ju kommoden ändå välja färgen om man frågar den! KÖR BA!!!
Kram!

http://lillakrakslottet.blogspot.com

 
creando

creando

19 januari 2013 23:50

Det var ju också en väldigt vacker kommod, så det var helt rätt tänker jag :)

http://creando-kicki.blogspot.com

 
Villavägen 3

Villavägen 3

20 januari 2013 11:50

Trä, trä, trä, trä! Där ha du min åsikt :)

http://villavagen3.blogspot.se

 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

21 januari 2013 10:19

Jag gillar oxå att måla om men ha den här kommoden hemma ett tag och känn in vad du verkligen vill göra. För ibland kan det vara fint att ha saker träfärgade oxå :)

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Maria at inredningsvis.se

Maria at inredningsvis.se[/url]

23 januari 2013 12:43

WOW vilken skönhet:) inget är vackrare än gamla antika möbler gärna mixade med modern inredning.

kolla in min blogg om du vill ha tips från Malaga:)

LOVE Maria

http://inrednigsvis.se

 
Caroline

Caroline

25 januari 2013 15:50

Vilket fint skåp. Jag tycker det är väldigt fint som det är-ådringen är ju superfin. Tror det skulle bli superfint med lite modernare prydnadsföremål/tavlor etc. på. Kanske kan man byta knopparna mot något annat för att få ett litet annat intryck, medan man suger lite på beslutskaramellen??

http://www.forsstugan.blogspot.se

 
Erika

Erika

27 januari 2013 18:45

Jag har ett skåp som är nästan likadant men med en låda också. Har länge funderat över att måla den men jag vet inte vilken färg. Skall bli intressant och se vad du hittar på.

http://ikakansjalv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards