Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Lärarrum blev gästrum

Av Anna - 13 januari 2013 15:38

PÅ entreplanet i vår skol ligger det gamla lärarrummet som numera blivit ett gästrum och på sommartid är en del av vårt guesthouse. Här finns både ett eget litet trinettkök och en toalett, så våra gäster kan verkligen rå om sig själva om de vill. När vi flyttade in var golvet i lärarrummet täckt av en hiskeligt ful plastmatta och väggarna klädda med rosablommig tapet. Den rosa färgen gick sedan igen i de mönstrade kakelplattorna både vid köksdelen och på toaletten. I hopp om att hitta fint trägolv, som vi ju faktiskt gjort i resten av kåken revs plastmattan. Det visade sig dock att trägolvet under var skarvat och flytspacklat så det blev till att lägga nytt golv istället. Vi valde ett billigt laminatgolv i ek.


Tapeten på väggarna revs och väggarna målades i bruten vit kulör. En väggen fick dock utgöra en fondvägg och tapetserades med en stormönstrade svart tapet. Eftersom det inte var läge att knacka ner kaklet i varsesig köksdelen eller toaletten bestämde vi oss för att klistra på kakeldekor istället. En billig och enkel förvandling.

Så här såg rummet ut när vi flyttade in:

    

 


  Så här ser rummet ut idag:

             

Ett mysigt väl fungerade gästrum som på sommartid är den del av vårat guesthouse. Det får bli mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild denna vecka!


 
 
Anna och en röd stol

Anna och en röd stol

13 januari 2013 16:31

Oj!! Vad ni är duktiga, vilken förvandling :) Fint. Ha en bra Söndag. Kram Anna

http://annasrodastoloannat.blogspot.se

 
Angelica

Angelica

13 januari 2013 20:59

Från tråk till suuupersnyggt!!!!

http://lillakrakslottet.blogspot.com

 
Fröken Gredelin

Fröken Gredelin

13 januari 2013 21:22

Det var verkligen skillnad! Jättefint! Vi flyttade till ett renoveringshus för några år sedan (vi bor dock inte kvar där längre) så jag vet vilket slit det kan vara att renovera:) Heja er!

http://frokengredelin.blogspot.com

 
Mormorsglamour

Mormorsglamour

14 januari 2013 08:02

Vad kul att se den totala förändringen... De verkade verkligen ha gillat rosa lärarna i allfall :) Det var likadant som när vi flyttade in i det här huset. Golvet var rosa och väggarna målade med en chockrosa bård. Taket hade de klätt med en plastmatta i träimitation.
Tja... behöver jag säga att det inte finns kvar längre :)
Kram
Helena

http://afnord.blogspot.com

 
Hemlängtan

Hemlängtan

14 januari 2013 09:40

Vilken skillnad! Riktigt fint och jag ska verkligen ha ert gästhus i åtanke om det dyker upp en Gotalndsresa (som jag längtar efter). Riktigt bra idé utav er att hyra ut en del på somrarna. Måste vara roligt för att träffa så mycket olika människor också!

Ha en underbar dag!
Kram, Jenny

http://www.minhemlangtan.blogspot.com

 
Ingen bild

Anki

14 januari 2013 13:26

Jag blev så nyfiken på dej att jag kikade in :) Ni verkar ha en underbar uppgift framför er med ert hus. Vilken möjlighet :D Jag lägger gärna till din blogg i min blogglista för inspiration...
Kram Anki

 
Ita

Ita

14 januari 2013 21:12

OJ, vilken skillnad, blev ju supersnyggt! Kramar

http://www.itadesign.se/blogg

 
Eleonore- Kokboksutmaningen!

Eleonore- Kokboksutmaningen!

14 januari 2013 21:35

ÅH så fint, vilken skillnad det blev! Det är ju så kul att renovera så det blir precis som man vill ha det och så det blir så fint :D
Hoppas din vecka börjat kanon!

http://fikamed.wordpress.com

 
sofie

sofie

15 januari 2013 10:48

Vilken skillnad och så smart att klistra på kakeldekor, blev ju jätte fint!

http://blomstertappan.blogg.se

 
Sandra V

Sandra V

15 januari 2013 11:23

Vilken förvandling! Verkar som att man måste boka in sig hos er om man har vägarna förbi Gotland! ;)

http://sandraviklund.se

 
Johanna - Tillvaron.se

Johanna - Tillvaron.se[/url]

15 januari 2013 19:22

Superfint.

Jag ska besöka Gotland för första gången i sommar (äntligen, vad har jag gjort i 28 år?) och hoppas kunna åka förbi och titta i verkligheten. Visst har ni ett café också?

http://tillvaron.se/johanna

 
Sockenvägens Söta

Sockenvägens Söta

16 januari 2013 07:46

Åhhh tänk att ett lärarrum kan bli en sådan mysig oas, era gäster bor verkligen fint! Och tack för länkkärleken ovan, och inte minst att jag nu har en handfull ny bloggar att kika in i för att se om de är några jag fasnar för! Dock en annan gång, nu ska jag se hur jag smidigast tar mig till Abisko för en fjällkonferens, är rädd att flygförbindelserna är si så... KRAM!

http://lurans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards