Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Korridor och kapprum blev badrum och hall

Av Anna - 10 januari 2013 19:34

Något badrum fanns det ju inte i skolan när vi flyttade in. Ända fram till i våras fick duscha nere i det gamla omklädningsrummet för skolbespisningen. Men för ett knappt år sedan fick vi nog.  Den lilla slitna och totalt ocharmiga skoltoaletten revs och ett större badrum byggdes. Så här såg det ut innan renoveringen tog fart. Turkosa vävtapetsväggar, solkig plastmatta och en ful liten trapp.

       

De nya väggarn till badrummet fick vi hjälp att bygga av ett byggföretag. De fick också göra tätskikt och kakla. Plastmattan i hallen var vi rivit ut och väggarna har vi gipsputsat. Vi har valt att hålla samma färgtema i hela vår lägenhet med grålutade golv och och vita väggar. Så här ser det ut nu

       

 
Vill ni se vårt boende lite mer oöverskådligt finns det en liten film här.


 
 
Finurliga fröken

Finurliga fröken

10 januari 2013 23:15

Tack för titten inne hos mig och gör din fina kommentar. Vilket hem ni har! Jag fastnar i varenda inlägg och studerar varje bild noggrant. Så roligt att få göra om så där. En av mina stora drömmar. Lovar att komma tillbaka. Många gånger! Kram

http://harligheten.blogspot.com

 
Katarina

Katarina

11 januari 2013 11:09

Vad fint det blev! Trist att man inte kan trixa med en hyresrätt. Det är så himla kul att göra om.
Tusen tack för dina härliga och värmande ord hos mig! Kram och ha en fin helg!

http://brakatarina.se

 
Ita

Ita

11 januari 2013 13:15

Åh så otroligt snyggt, så spännande att se era rum hur de förvandlats, verkligen drömboende med mycket snygg stil. I'll be back! Kram

http://www.itadesign.se/blogg

 
Sofie

Sofie

11 januari 2013 14:04

Jättefint! Fräscht och utan onödiga krusiduller. Älskar den gråa trappan:)

http://nordenberger.wordpress.com

 
millandante

millandante

11 januari 2013 18:42

Åh så roligt att se! Kikade även på film nr 2 där du sa att ni målat en plastmatta, och jag undrar med vilken färg och om det håller? Min färghandlare envisas med att säga att det inte jag det, och jag vill inte riktigt tro honom..;)

Tack för visningen och inspirationen:)

http://milla-andante.blogspot.com

 
millandante

millandante

11 januari 2013 19:18

TACK!!

http://milla-andante.blogspot.com

 
Annika

Annika

11 januari 2013 19:28

Herregud, man tror ju inte sina ögon!!! Fy fasen vad ni har gjort det hemtrevlig, snyggt och annorlunda. Eloge åt er:)
Kram Annika

http://villaskogsbrynet.blogspot.se

 
Ingen bild

Jasmina

18 november 2013 16:37

Hur mycket tog dom för att fixa badrummet?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards