Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Det ska vi fira...

Av Anna - 6 januari 2013 21:13

  

Den 4 januari 2009 tog jag på vingliga ben steget ut i bloggvärlden. När jag började var det var mest tänkt som en rolig grej och för att nära och kära skulle kunna få följa med på vår husresa. Jag hade aldrig in min vildaste fantasi kunnat tro att denna lilla blogg skulle kunna bidra till så mycket möten, ideér och roligheter. Alltfrån kakrecept, prylar, renoveringstips och stöttande ord till inredningsreportage, radioprat och utmärkelser.


Bloggen har skiftat lite karaktär till och från, precis som det vanliga livet gör. I början handlade den mycket om starten av vårat företag för att övergå till en renoveringsblogg och sedan kanske bli mer en inrednings- och pysselblogg. Men det har sin charm tycker jag, ombyte förenöjer.


Tack till alla er som läser, kommenterar och på olika sätt engagerar er ochtar del av vårt liv. Ni skänker oss massvis med glädje! Bjuder på en bit Tangotårta från Elsa Andersson konditori i Norberg. Denna tårta var länge en stor favorit hos mig! Väl värd att testa och perfekt för glutenallergiker och GI-människor.

Jag märker att min läsarskara blir större och större. Därför tycker jag det vore roligt att veta lite mer om er som läser här. Vem är du?, Hur hittade du hit? och Hur länge har du följt min blogg?


Imorgon vankas det jobb igen efter ett långt jullov! Ha en fin start på veckan!

 
 
Katja

Katja

6 januari 2013 21:49

Hej!
Vad roligt att hitta hit till din blogg, så mycket inspirerande läsning! Vilket härlig initiativ av Hildas hem, så kul att ha hittat hit, jag återkommer:) Kram!

http://livivillan.blogspot.com

 
Ingen bild

A House With A View

6 januari 2013 23:15

Ja mig känner du ju vid det här laget:))) Jag kikar ju in här för jag gillar din stil - den personliga stilen:))) Så kör på så:) Suuuperfin inspo!!!

Stööörsta kraaaamen aka

 
Ekenäsliv

Ekenäsliv

6 januari 2013 23:40

Va kul!!!
Jag minns faktiskt inte hur jag hittade till din blogg… Eller var det du som hittde mig, jag vet inte. Hur eller hur så hittar jag oftast till nya bloggar via andra bloggar;-)
Kram Anna

http://www.ekenasliv.se

 
Tess

Tess

7 januari 2013 07:13

Jag hittade hit förra veckan bara :) Men jag gillar sättet du skriver på och vad du skriver om. Härlig inspiration! Kommer fortsätta läsa och har lagt till dig i mina blogglänkar på min sida för att ha koll :) Kram

http://tess.grevskapet.com

 
Emilia

Emilia

7 januari 2013 08:03

Hurra och grattis till bloggen på födelsedagen!!
Ja, du vet nog ganska bra vem jag är också :) Hihi!

Tusen tack för grattiset till förlovningen!! Allt blev så perfekt!
Kramkram

http://eemiliaas.blogspot.com

 
Hanna

Hanna

7 januari 2013 08:13

Vad kul att bloggen växer!

http://hannafialotta.blogg.se

 
Mormorsglamour

Mormorsglamour

7 januari 2013 10:42

Men visst är det häftigt med bloggandet... det har öppnat upp en helt ny värld som man inte visste fanns tidigare. Och lyft fram intressen som man bara kunde drömma om.

Tack för den vackra vinterdikten du lämnat på bloggen blev alldeles rörd. Har tyvärr inte kunnat kommentera tillbaka förrän nu eftersom jag tagit ett välbehövligt jullov.
Kram
HElena

http://afnord.blogspot.com

 
Sofie

Sofie

7 januari 2013 12:17

Hej!
Jag hittade din blogg av en slump för några månader sedan och tittar in lite då & då. Bloggar själv om livet på gotland och renovering av en kalkstensgård i Sanda. Tycker du skriver väldigt fint, ska fortsätta läsa!

http://nordenberger.wordspress.com

 
Jennie

Jennie

7 januari 2013 16:09

Å vad kul att du kikade in på min blogg! Den där listan hos Sofia är inte dum alls! Jag kollade in din blogg också, himla kul att hitta fler fina bloggar som din!
På återseende säger jag!!!! Mvh Jennie

http://franlagenhettillhus.blogspot.com

 
Victoria - Elvira Spekulerar

Victoria - Elvira Spekulerar

7 januari 2013 16:26

Grattis i efterskott!! Ja nog är bloggvärlden fantastisk alltid.

Ha det bra

Kram Victoria

http://www.elviraspekulerar.se

 
Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

7 januari 2013 16:26

Hallå där, är en av dina nya följare. Hittade hit via din kommentar hos mig och fastnade. Jag gillar bloggar med renovering och heminredning.
Hoppas du får en skön vecka.
Kram

http://annasfotnoter.wordpress.com

 
Malin

Malin

7 januari 2013 19:12

Hej!
Jag hittade din blogg tackvare att du lämnat en fin kommentar. Vilken fin och insprierande blogg du har.. Har suttit och kika runt en lång stund nu. :)

Kram

http://malinsalltochingenting.wordpress.com

 
Anna Margareta

Anna Margareta

7 januari 2013 21:38

Jag hittade precis din blogg. Å vad kul med födelsedag för den. Jag såg att du hade lite Gotandstips. bra. Vi har lite planer på att åka dit i sommar. Grattis igen! Jag har själv en blogg och det är störtkul att skriva och kika in hos andra.

http://www.annamargareta.com

 
Emma

Emma

8 januari 2013 21:49

Jag har precis upptäckt din blogg och blir otroligt inspirerad! Tack för att du lämnade avtryck hos mig . Hit kommer jag mer än gärna tillbaka
:-)

Kram blomsterbloggare Emma

http://www.lavendulas.se

 
Eleonore- Kokboksutmaningen!

Eleonore- Kokboksutmaningen!

9 januari 2013 19:25

Visst är det roligt när bloggen utvecklas och följer med genom livet och ändrar karaktär! Tycker din blogg är väldigt inspirerande :)
Så roligt att du kommer med ett bidrag i utmaningen! Kram

http://fikamed.wordpress.com

 
Erika

Erika

16 januari 2013 10:49

2088 vågade jag mig ut i bloggvärlden. Den passar mig mycket bättre än Facebookvärlden. Jag har nog läst din blogg i två år tror jag.

http://ikakansjalv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards