Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Visa mig ditt badrum...

Av Anna - 5 december 2011 16:58

Tiden rusar på och efter jul är det dags för oss att påbörja badrumsbygget. Nu har vi dock inte tänkt göra allt själv, för en gångs skull, utan har anlitat en snickare för vissa delar av jobbet. Badrumsmöbler, toalett och duschhörna är inköpta sedan tidigare. Vi fyndade på Gustavsbergs årliga rea i slutet på sommaren. Härligt!


Däremot är vi inte riktigt på det klara med vad vi ska ha för kakel eller klinker. Utbudet på badrumsutställningar på Gotland är ganska litet och vi har svårt att hitta inspiration. Från början hade jag tänkt mig ett svart mosaikgolv med stora vita plattor på väggarna.Vi blev dock avrådda från svart golv eftersom det är så mycket kalk i vattnet här på ön.


En kollega till mig har gjort ett annorlunda och snyggt golv av gotländsk kalksten som jag tycker är riktigt häftigt! Vad har ni för golv och väggar i era badrum? Stora plattor eller mosaik? Alla tips och idéer mottages tacksamt!


Här är förresten en bild på det ursnygga armbandet från Hidden Stars som jag hade turen att vinna. Texten blev till slut några strofer ur Winnerbäcks " Min älskling har ett hjärta av snö"

 



 
 
Paulina

Paulina

5 december 2011 19:17

Jätte mysig blogg! Allt bra? :)
Kram

http://alwayssmile.bloggplatsen.se

 
Jill

Jill

5 december 2011 19:59

Ja du...badrum är verkligen svårt. Att hitta något som verkligen känns rätt, både idag och om ett par år, är inte det lättaste. Vårt badrum var helkaklat när vi flyttade in, så det har vi inte gjort något med. Bruna stora plattor på golvet, typ 30x30cm, och vita rektangulära (10x20 cm) på väggarna. Helt okej, men jag gillar inte riktigt den mörka fogen de valde till väggarna. Hade gillat det mycket bättre med en vit fog mot de vita plattorna.

Himla snygga armband!

http://fyrarumochkok.blogspot.com

 
Hilla på My Woodhome

Hilla på My Woodhome

5 december 2011 20:14


Badrum ja...håhå...vårat visar man inte frivilligt.
Härlig plast på både golv å vägg.
Är det något som inte står på listan hos oss så är det våtrumsmatta!
Kikade in å kolla...fint.
Men är det stort badrum el?
Tycker klinkers i större modell och inte kvadratisk är supersnyggt.
Framför allt lättstädat:-)
Ja, svårt att ge nå tips, för det finns för mycket att välja på.
Fibro har iallafall vi stor förfrågan på:-)

Kolla Kondradssons å Höganäs...godisdjungel!
Tror vi fick nån förhandskatalog i veckan...ska kolla å skickar över några smakprov.
Hemma idag o imorgon.

Kramar!!!

http://mywoodhome.blogspot.com

 
Lena

Lena

5 december 2011 21:48

Vi renoverade våra badrum för ett år sedan och jag är supernöjd med valen vi gjorde. Kopierade länken till ett inlägg jag gjorde 21 november om det ena badrummet men det går inte att klistra in här. Du kan hitta det hos mej under etiketten badrum. Golvet är mörkgrått, det framgår inte riktigt av bilderna och är strukturrandigt 10x10 cm.

Lycka till i letande av inspiration och idéer!

Lena

http://jagochvitt.blogspot.com

 
Linda

Linda

5 december 2011 22:14

Hej! Vad fint du gjort på bloggen, "rent" och tjusigt!
Vad spännande med badrumsrenovering. Din kompis golv i badrummet är ju ursnyggt, det tycker jag absolut att du ska ha särskillt som ni bor på Gotland. Även om ni inte hade gjort det hade jag sagt att jag tycker du ska gå på det! Vi har ett mellangrått golv i storlek 60x30 cm och fördelen med en svart eller alltför ljust golv är att det är ganska tacksamt för damm och smuts... om nu det är en fördel... man kanske skulle städa oftare om man inte hade det ;)
På väggarna har vi ett vitt blankt kakel också i storlek 60 x 30 cm. Jag gillar stora plattor framförallt för att det blir färre fogar att rengöra. Precis i duschen där fallet är har vi en 15 x 15 platta i samma grå som övriga golvet, men det beror på att fallet ska bli bäst.

Hoppas du får inspiration av många. Tyvärr har jag inte hunnit lägga ut våra badrumsbilder ännu. Kanske kommer de i julhelgen.
Kram Linda

http://alltochelleringet.blogspot.com

 
Lena

Lena

5 december 2011 22:17

Hej igen Anna!

Det är samma plattor på golvet som i duschhörnan och färgen man ser i hörnet är mer likt verkligheten...

Lena

http://jagochvitt.blogspot.com

 
tinatheshed@tele2.se

tinatheshed@tele2.se

5 december 2011 23:04

Tack för det tipset du!! Vilken sida eller sidor kanske det ska stå..
Har du sett de fina pärlhönsfjädrarna? De har jag letat efter länge!
Har ett ganska nytt badrum men har inte gjort det själv. Helt ok med kakel högt o lågt, som bara speglar sig blankt i kameran. Helt hopplöst att fota.

kram

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
Sofia - Hildas hem

Sofia - Hildas hem

6 december 2011 10:22

Så spännande med badrumsprojekt! Tyvärr har jag inga bra tips. Vi ska göra om vårt badrum om några år och funderar på hur vi ska göra det. Hoppas att ni får ert drömbadrum :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

http://www.hildashem.se

 
Postadress Torslanda

Postadress Torslanda

6 december 2011 15:42

Vilket fint armband!

Vi har enkelt grått golv och ljusa (vita) väggar. Varierar med handdukar i vitt, grått och svart - hhi, ja några i färg också ;-)

http://www.postadresstorslanda.blogspot.com

 
Erika

Erika

6 december 2011 20:48

Tror redan du har sett vårt badrum. Fyrkantig ljusgrå matta plattor på golvet, stora blanka rektangulära plattor på väggarna. I duschen har vi mosaik på väggarna och 10x10 plattor på golvet. I vårt nästa badrum blir det mörkare känsla med bl a svart golv. Har du kollat in Hemnets Inspirations bilder?

http://ikakansjalv.blogspot.com

 
Angelica

Angelica

7 december 2011 21:07

TUSEN TACK för teet!!! Åh så gott det luktar! Jag ska premiära i helgen då jag ska mysa och ta det lite lugnt!!
Fina du! Och tack för brevet som låg med!!!
KRAAAAM!!!

http://lillakrakslottet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards