Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 4 januari 2009 18:58

Vi har ägnat julledigheten till att åka runt och titta på möbler till cafeet och till rummen. Hittills har det inte blivit så mycket inköp. Det har visat sig lättare sagt än gjort att hitta bra grejer till vettiga priser.


Idag ramlade jag dock över stolar till fyndpriser under min runda på stan. Tidigare var vi inne på att ge cafeet en gammeldagsprägel men det är svårt att hitta möbler som passar. Stolarna som jag hittade idag påminner om UNO-stolarna som finns på Svenska Hem. Jag tycker de är riktigt snygga.


Imorgon ska vi åka ut till skolan. Det ska bli riktigt spännande, vi har ju inte varit där sen i slutet på oktober och nu ser man på det med helt andra ögon. Vi ska mäta och planera lite inför renovering och inköp. Jag ska passa på att fotografera lite imorgon också. Det snöade rejält här igår så det blir vintriga och fina bilder.

Av Anna - 4 januari 2009 12:14

Hej på er!


Denna blogg kommer handla om vårat stora projekt framöver. Vi har nämligen lagt handpenning på en gammal vacker folkskola i trä från 1903.


Det blev kärlek vi första ögonkastet när jag såg husannonsen i höstas och efter att ha sett det i verkligheten gick det inte att motstå. Det är ett så otroligt vackert och charmigt hus.


Vi har många planer för huset. Förrutom att vi själva ska bo där har vi tänkt driva cafe, gårdsbutik och rumsuthyrning. Här i bloggen kan ni följa vår väg med husprojektet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards