Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 18 januari 2009 16:27

Här kommer ett litet förslag på cafemeny i sommar. Vad tror ni? Saknar ni något? Kom gärna med förslag och tips.


Varma drycker

Nybryggt kaffe

Te (lösvikts)

Varm choklad


Kalla drycker

Svalkande fläderblomsaft

Smarrig jordgubbssaft

Läsk och mineralvatten

Isande iste


Kakor

Chocolate Chip Cookies

Sega solroskakor


Fikabröd

Seg chokladkaka med kokosglasyr

Kardemummabulle med mycket kardemumma

Amerikansk morotskaka

Rababerkaka

Chokladboll



Pajer och andra bakverk

Veckans paj, varierar mellan blåbär, rabarber, citron, persiko, kolapaj

Cheesecake

Saffranspannkaka


Smörgåsar

Välfyllda baugetter och ciabattas.


Matpajer med sallad


Bakad potatis













Av Anna - 18 januari 2009 12:02

Igår var det besöksrekord här på bloggen med 31 besökare. Känns så kul. Vi är så nyfikna på vilka det är som följer våran bloggan. Ni får gärna skriva en liten kommentar eller nåt.


Nu ska jag ner till stan och köpa de där rullgardinerna. Vi har bestämt oss för dem. Tror det blir bra med lite färg på gardinerna när det blir vita väggar. Jag ska kolla om det finns nån trevlig Gästbok på rean också. Vi planerar ju för en liten invigningsfest i början på sommaren :)


Jag försöka göra ordning en meny för cafeet idag. Lägger upp den här i bloggen senare idag.


Må gott!

Av Anna - 17 januari 2009 13:59

Var nere på Åhlens idag igen och köpte ytterligare ett kakfat till cafeet. Tycker det var riktigt fina! Hittade rull-uppgardiner också. Såg ut som tyget ovan. Det saknas rullgardiner i några fönster på uthyrningsdelen så det kanske blir till att komplettera med dessa. Vet dock inte om jag gillar mönstret eller ej. Vad tycker ni?


Var förbi en sväng på Hemtex också men hittade inte så mycket där. Däremot hittade jag en väldigt snygg köksoffa på Myrorna. Den var en sån gammeldag med förvaring under sitsen. Den såg så härligt geniun ut och det var ett supersnyggt lite gråaktigt linnetyg på. Hur finns som helst. Skulle vilja ha den i en soffhörna i cafeet.


Såg att vi snart är uppe i över 200 besökare på bloggen. Kul!


Av Anna - 16 januari 2009 19:34

Var nere en sväng på stan och passade på att besöka Åhlens. Det har börjat bli én riktigt favoritaffär för mig. Tycker det har ett bra och snyggt sortiment av köksgrejer, inredningspryl och skrivmaterial.


Hittade så klart lite bra och roliga saker till skolan :-)Blandat annat ett fint kakfat i gräddvit. Visst är det snyggt?


Har köpt kakeldekor för att piffa upp köken i uthyrningsdelen liten. Sen hittade jag en pepparkaksform modell stort hjärta som jag bara inte kunde låta bli. Blir fint med lite pepparkakshjärtan i fönstrena nästa år. Var väldigt sugen på att köpa så röda glöggmuggar och en glöggkanna också, men lyckades motstå frestelsen.


Provbakade browniesen också och måste säga att de blev såååå bra. Härligt seg, chokladig och god!


Trevlig helg på er!

Av Anna - 16 januari 2009 10:25

Nu är det snart dags att boka in semestern på Gotland. Igår släppte nämligen Destionation Gotland sina båtbiljetter för sommaren. De har infört ett nytt bokningsystem som innebär att det billigare ju tidigare man bokar. Måste säga att det är väldigt billigt att ta färjan om man jämför med buss- och tågbiljetter för resor i övriga Sverige. Jag har betalt ca 120kr för mina resor från Nynäs till Visby.


Joakim är ute i skolan idag. Hans föräldrar är också med. De ska ta vattenprov och titta lite på lösningar för disken i cafeet.  Jag hade tänkt att jag skulle registera företag idag. Har varit inne bolagsverket och börjat fylla i men det var inte helt lätt så jag ska ta hjälp.


Hittade förresten en smarrig kaka i Buffetidningen igår. Busenkel brownie hette den. Det var med mörk choklad och nötter och det stod att den skulle bli sådär härligt seg! Ska ta och provbaka idagoch se om det kan vara något för cafeet.



Av Anna - 15 januari 2009 19:18

Det verkar vara väldigt populärt med konkursauktioner på nätet. Jag har hittat flera olika sidor och man verkar kunna göra riktiga klipp.  De säljer allt från lösviktsgodis, hela hotellrum. kläder till bilar. Tidigare har jag varit inne på www.netauktion.se men det ligger ju tyvärr i Göteborg och man måste hämta grejerna på plats.


Alldeles nyss ramlade jag in på www.ps.nu Där hittade jag hela hotellrum och hela badrum till salu. Bland annat duschkabiner som vi letar efter. Men det var nere i Motala så det är ju inte heller på rätt avstånd.

Har blivit tipsad om www.kvd.se också.


Det går att hitta mycket roliga grejer på auktionerna, speciellt när man inte vill plugga:)


Av Anna - 15 januari 2009 15:20

Idag är de Joakim som har jobbat med skolan. Jag har fullt med med den vanliga skolan :) Sitter och försöker läsa zoofysiologi men just nu går det tungt.


Joakim har varit och hämtat flaskor för vattenanalys idag. Det finns inget företag som utför vattenanalyser på Gotland så det måste skickas till fastlandet sen. Det visade sig att detta företag inte var så billigt så vi ska kolla om det finns något bättre alternativ. Joakim blir alltid så deppig när saker går emot honom. Ska försöka få honom på bättre humör.


Han har också varit och tittat på sängar idag. Hans föräldrar tipsade oss om ett ställe men vi har bestämt oss för att beställa från ANA i allafall. De sängarna vi hittade där var mycket snyggare och framförallt skönare och dessutomlevereras det fraktfritt ända fram till dörren.


Nu ska jag återgå till pluggandet.

Ha en bra eftermiddag!

Av Anna - 14 januari 2009 21:55

Såg att IKEA har en tävling på sin hemsida där man kan vinna pengar för sina inredningsprojekt. Kul! Synd bara att vi inte kan börja renovera ännu.


Det känns väldigt frusterande att vi inte vet om tillträdesdagen ännu. Det komplicerar det hela på flera sätt. Dels vad gäller inköp och renovering men också vad gäller uthyrningen. Vi hoppas att det blir klart så snart som möjligt.


Ni får gärna tipsa oss om ni hittar möbler eller annat till bra priser. Just nu är vi främst på jakt efter bord och duschkabiner. Sen letar vi efter en trevlig servis till cafeet.


Kom gärna med tips och förslag på vad ni vill hitta på vår meny.  Vi tar tacksamt emot alla tips och ideér.


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards