Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 3 december 2012

Tävla om en alldeles egen tekalender till den 5/12

Av Anna - 3 december 2012 08:49

 

Tävlingen är avslutad! Stort grattis till Lotta med bloggen Min plats i solen! Tekalendern är på väg till dig!

 

Jag har några tekalendrar över och tänkte därför ge er chans att vinna en alldeles egen. Visserligen är vi ju redan inne i december men jag lägger den på lådan på onsdag och ni kan njuta av 19 dagar med härliga teer innan jul! Det är alltså en kort tävling så skynda att tävla!

För att vara med vill jag att du bidrar med ditt bästa jultips och länkar du med bild får du en extra chans!


Välkommen att delta!



Vill du beställa en kalender till dig själv så rear jag ut de sista. 150kr inkl porto eller 120kr om du köper direkt av mig


 
 
Ingen bild

Sara

3 december 2012 09:18

Hej
Jag är gärna med.
Mitt bästa juletips är att varva ner. Det är inte så lätt i juletid. Men efter jobbet åk hem och gör ingenting. Värm en god kopp te, sätt dig i soffan med en bok, se en film, bada badkar. Man måste få egentid i all julstress och alla de krav som sätts på en.

Hälsningar Sara
saracarlstrom@hotmail.com

 
Elina

Elina

3 december 2012 09:36

Mitt bästa jultips är att njuta av snön medan man sitter inne (helst vid en brasa) i en gosig filt och dricker glögg och äter pepparkakor!

/Elina
e.backeby@gmail.com

http://marklar.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

3 december 2012 11:02

Fira bara med de du gillar. Skit i om traditionen säger annorlunda.

ytligast@gmail.com

 
Ingen bild

Anna L

3 december 2012 14:37

Mitt bästa jultips är att dra ner på alla måsten. Man behöver inte göra precis allt!

 
Ingen bild

Emma

3 december 2012 14:45

Mitt bästa jultips är att tänka steget längre.. Alla har inte råd och möjlighet att fira julen. Därför är mitt tips att försöka hjälpa till med något litet. Skänka en gammal jacka man inte har användning för längre tex. En liten sak kan värma så mycket :-)

 
Ingen bild

tova

3 december 2012 17:35

låt alla rösta om sina julbordsfavoriter så blir det inte en massa mat som ingen äter
tovling@hotmail.com

 
Ingen bild

Helena i Uppsala

3 december 2012 17:42

Jag älskar te, dricker det flera gånger per dag, (för jag dricker ju inte kaffe).
Så, vad behöver vi mest? Tid, vila, rekreation. Gör det du inte annars gör och ... bryt mönstret - var glad!
(Det sista har inte jag kommit på, utan jag läste det som klotter för 30 år sedan på väg med tåget till Stockholm).

 
Carola L

Carola L

3 december 2012 18:21

Mitt bästa jultips är att njuta! Ingen idé att stressa upp sig alls - att ta en stund med en kopp te och bara koppla av är mitt tips! Det blir så mycket roligare då!


tavlingar(at)officefixarna.com

http://mammamuh.blogg.se

 
Eleonore- Kokoksutmaningen!

Eleonore- Kokoksutmaningen!

3 december 2012 20:34

Kul att du fått så mycket tävlande, jag är supernöjd med min kalender! Min favorit hittills är dagens te, Röd vanilj :D

http://fikamed.wordpress.com

 
Mathilda

Mathilda

3 december 2012 20:46

Mitt bästa jultips är att inte stressa utan bara njuta. Ta vara på tiden och njut bara med dina nära och kära.

mathilda.robertsson@gmail.com

http://forintearsanningenvacker.blogspot.se

 
EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA

EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA

3 december 2012 20:47

Jag är gärna med. Mitt bästa jultips är att försöka njuta av julen och inte stressa sig fram till julafton. Istället för att trängas med folk i butiker, handla på nätet.

Tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/12/03/tekalender-512/

http://www.annakarlsson.se/blogg

 
Emma

Emma

3 december 2012 21:30

Jag är gärna med och tävlar! Älskar te, och dettta är ju helt klart den bästa adventskalendern ever :)

Mitt bästa jultips är att ta vara på julen och fira dom med nära och kära och vara glad för det man har. Ha kvällar med glöggkväll, spelkväll, filmkväll och känna lugnet i allt stress som ofta kan uppstå. Det är många som inte har någon att fira med, det är tur att det finns organisationer som bjuder på julmat och ett varmt hus över julen. Att ge pengar till organisationer som Röda Korset är också ett jultips <3

Har tipsat i mn blogg: http://kiwigiirl.blogg.se/2012/december/tavling-tekalender.html

http://kiwigiirl.blogg.se

 
Petra Stenberg

Petra Stenberg

3 december 2012 22:01

Jag är med! :)
Mitt bästa jultips är att handla alla julklappar i god tid och inte stressa med det två veckor innan.

Mail: petrasfoto@live.se
Kram!

http://candyliips.devote.se

 
Johanna

Johanna

3 december 2012 22:58

Jag är med!
Mitt bästa tips att gå runt med en massa mysig julmusik i hörlurar och handla julklappar, mysa under filtar med familjen och pepparkakor och glögg. :)

Mail: jojohyn@gmail.com

http://jojohyn.devote.se

 
Min plats i solen

Min plats i solen

3 december 2012 23:16

Självklart vill jag vara med i din utlottning av en av dina fina tekalendrar (en underbar idé förresten). Jag som älskar te kan ju inte låta bli. :)

Mitt bästa jultips är att julklappar inte behöver bli en dyr historia. Många idag har råd att köpa precis det som de vill ha men att då få något som någon har gjort av kärlek är en gåva som slår det mesta. Gillar man att baka är något hembakat en perfekt julklapp till den som älskar hembakat men som aldrig har tid, ork eler lust att baka. Gillar man att pyssla - ge något fint pyssel till den som aldrig själv pysslar osv. Och för de där som är kluriga att komma på något till - ge av din egen tid. Ge bort en promenad, en fika, en utflykt, en barnpassning eller vad det nu kan vara som skulle göra just den personen glad. Personliga och ovärderliga julklappar med hjärta.♥

Ha en fin vecka Anna och njut av snön som jag hörde att ni har fått på ön. :)

Kram Lotta

http://minplatsisolen.blogspot.com

 
Cat

Cat

4 december 2012 12:07

Åhh, vad mysigt en te-kalender. Kunde ju inte vara bättre - så mycket te som jag dricker ;)
Mitt bästa jultips - bind en krans eller många fint och välkomnande att jänga på dörren eller ge bort.
Ha de gott. Catarina

http://catspassions.blogspot.se

 
erika

erika

4 december 2012 20:17

Sätt dig ner i soffan med ett juligt te. tänd adventslusttajen och NJU av en peppakaka

http://www.hedgehog.svensk.nu

 
JoHaNNa

JoHaNNa

4 december 2012 21:57

mitt bästa jultips är att vinna denna kalender. för att sedan varje kväll fram till julafton sitta i soffa med sambon och stressa ner med en kopp te och tända ljus. viktigt att inte glömma bort varandra i all julstress :)

föresten, jag bara ÄLSKAR ideen med en tekalender :) speciellt för mej som inte äter socker eller godis.

länkat här: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2012/december/tekalender.html#comment

johanna.hellberg@hotmail.com

http://johannaspratstund.blogg.se

 
Annika - drömmen om 11 barn

Annika - drömmen om 11 barn

5 december 2012 13:16

Bästa jultipset är att spendera mycket tid med barnen. Julmusik, pepparkaksbak och ta det bara lugnt. Julen kommer ändå liksom, man behöver inte stressa upp sig!

Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2012/december/husprojektet.html#comment

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se

http://nilssonpettersson.blogg.se

 
Lina

Lina

5 december 2012 19:59

Hejsan
Jag vill gärna vara med och tävla.

Mitt bästa jultips är att tänka"Finns det hjärterum finns det stjärterum".
I år tänkte vi starta en ny tradition där alla är inräknade. Vi har precis fått smått i vår familj och lika så min syster. Alla vill ju vara med och dela glädjen att se sitt barn eller barnbarn fira sin första jul samtidigt fira med sin familj. Hur löser man det? Jo vi bjuder in alla på julfirande hos oss. Det blir min familj, min makes familj, min systers familj och hennes makes familj.. Så det blir till att duka LÅNGbord.

http://maxedius.blogg.se

 
Ingen bild

Sanna

5 december 2012 23:57

Vill gärna vara med.

Mitt bästa jultips är att umgås med familjen och släppa alla måsten. Familjen är allt

 
Carola L

Carola L

7 december 2012 13:32

Vem van - hoppas fortfarande att det var jag!

http://mammamuh.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards