Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Fina grannar och byggkaos

Av Anna - 12 november 2011 19:31

 

Det här med att leva i renoveringskaos är nog inte min grej kan jag villigt erkänna! Så här ser det ut hos oss just nu och jag längtar så innerligt efter att få plocka bort och städa. Tycker inte alls om att bo bland massa färghinkar, slipdamm, penslar och verktyg. Men å andra sidan är det liksom lönlöst att städa innan man här klar med allt! Idag har vi framförallt jobbat med att kapa och måla olika typer av lister. Det är kvarstavar, håkäl, dörrfoder och golvsockel. Å fint kommer det bli. Vi hade finaste grannen på besök idag och hon tyckte att väggen var urläcker! Den kommer verkligen mer till sin rätt i verkligheten än på bilderna här på bloggen.


Å appropå snälla grannar. Varför hon kom över var för att berätta att de satt igång med att bygga ett nytt postlådeställ. Något som vi inte riktigt orkat ta tag i. Trots att brevbäraren lämnat två lappar i vår brevlåda om att ifall vi inte höjer brevlådan till 100cm ovanför marken kommer de att sluta dela ut vår post. Vi hade tänkt fixa det men har inte kommit till skott! Tack snälla familjen H för hjälpen!



 
 
Erika

Erika

12 november 2011 22:18

Oj det var en kinkig brevbärbare. Hos oss delar dock ut posten lite som de känner för. Ska påpeka att Posten sköter sig bättre än vissa andra bolag som sysslar med samma sak.
Kolatårtan kommer här: http://www.dansukker.se/se/Recept/T%C3%A5rtor/Kolat%C3%A5rta.aspx

http://ikakansjalv.blogspot.com

 
creando

creando

13 november 2011 01:08

Vet inte om jag möjligen redan har sagt det, men vilken skitsnygg sovrumsvägg ni har gjort. Det är riktigt roligt att följa när folk bygger och fejar tycker jag. Och jag förstår att det är kämpigt med dam och smuts, men det kanske är bättre till jul....? Kramar Kicki

http://creando-kicki.blogspot.com

 
Ylvali

Ylvali

14 november 2011 00:09

Hallå äntligen hinner jag skriv alite fast timmen är sen och jag borde sova. Ska upp tidigt imorgon och med flyget mot Tyskland.

Härligt med grannar som inser vitsen i att hjälpas åt. Även vi har sådana grannar och det gör det så mysigt!

Väggen ser fantstisk ut! Skitsnyggt med fönstret! Fler bilder!!!!

Vilken överraskning med pannan! Perfekt för dig så gör så mycket läcker mat!

När det gäller servie så är jag ganska tråkig. Jag har ingen speciell julservice men värdesätter verkligen att duka upp med finporslinet vid högtider som julen. Nu har jag ju införskaffat Rörstrands Swedisch Grace...men då vi kommer vara inhysta hos min mor så blir det julmat på Ostindia servicen spom jag även växt upp med :-).

Stora kramar och god natt,
Yllet

http://yllenystanet.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards