Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Flyttpackning

Av Anna - 9 maj 2009 15:29

Så var dags att börja packa och ta farväl av mina 5 år i Luleå. Det är med både vemod och gläjde jag lämnar studentlivet och Luleå för att bege mig mot Gotland. Jag åker härifrån nästa måndag så det är inte många dagar kvar nu.

Något som jag reflekterat över är varför man börjar värdesätta saker precis när det är dags att flytta.  Jag har funderat på både hur jag ska överleva utan få plocka lingon och utan vintrar med snö. De första har jag bara gjort 2-3ggr häruppe så det är ju lustigt att jag fått för mig att det är livsviktigt helt plötsligt. Man är ju bra rolig ibland :)


J är ute i Rone nu och håller på att iordningställa diskrummet till caféet. Han skulle också börja montera upp den affärsdisk som vi köpt. Jag la ner planera på att köpa en kylvitrin istället blev det en vanlig drickakyl som vi kan använda till både dryck och eventuella bakverk. Vilket påminner mig om att jag måste ta tag i kompletteringen till egenkontrollprogrammet. Lyckas alltid komma på orsaker till att slippa skriva den.


Idag tänkte jag också göra klart ettiketterna till våra honungsburkar. Tror jag börjar med det!


Tar fortfarande gärna emot bakrecept och tips på snittar/tilltugg och trevliga festlekar.


Trevlig lördag till er alla!


 
 
Mita

Mita

9 maj 2009 16:18

Mannen har en musikaffär med inriktning på lite exklusivare gitarrer, den hetar AtlastMusic

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
MissC

MissC

9 maj 2009 19:48

Det är nästan alltid så att man inte saknar det man har först när man inte har det längre..! Hoppas allt går bra :)

http://misscsus.blogspot.com

 
Lena

Lena

9 maj 2009 19:54

Spännande med flytten!
Mycket att tänka på förstår jag!?

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
LaPia

LaPia

9 maj 2009 19:56

Oj......
Nu har din blogg upptagit en hel del av min tid, men det var det värt. Vilken underbar stund jag haft.
Er skola är helt fantastikt fin och jag ser verkligen fram emot att följa er resa mot den första sommaren på Gotland.
Sänder er all lycka med skolan
Kram // Pia

http://www.lapia.bloggagratis.se

 
Ullis/Leva på landet

Ullis/Leva på landet

9 maj 2009 19:59

Härligt att du äntligen är klar och kan få vara på Gotland hela tiden. Ser verkligen farm emot att få komma till Gotland i sommar. Ska bli så skönt att få koppla av precis innan jobbet börjar igen, var det nu blir.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

http://levapalandet.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

9 maj 2009 20:08

Jag har inte pratat med min smbo riktigt än, och nu är han inte hemma.
Jag kollar blocket i morgon.
Vad ska jag söka efter?

Kram

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

9 maj 2009 21:53

Förstår att det känns vemodigt. Men ni kommer säkert åka och hälsa på i Luleå. Blir kanske kul att ha nåt att se fram emot :-)

Ha en härlig lördagskväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Idéverkstan

Idéverkstan

9 maj 2009 23:48

Vad spännande att du snart ska flytta ner! Alltid speciellt att lämna en stad eller plats där man spenderat en del av sitt liv. Men jag har på känn att det kommer att bli helt fantastiskt roligt på Gotland!
Kram

http://www.ideverkstaden.blogspot.com

 
Helene

Helene

10 maj 2009 16:23

Äntligen ska jag ge dig tips på snittar.
Ansjovissnittar:
smördegsplattor 1 eller 2 kavlas ut tunnt.
Blanda 1 pkt Philadelphia eller annan färskost, 1 brk ansjovis 125g som du hackat smått, 1 knippe gräslök, parmesanost.
Bred ut på smördegen och rulla ihop.
Skär i cm tjocka skivor.
Grädda i ugn 225 grader ca 15 min på plåt.

De är jättegoda även som kvälls snacks till ett glas öl eller vin också!
Kram Helene

http://langborgsullevidal.blogspot.com

 
Mita

Mita

10 maj 2009 20:41

Du kommer att klara flytten galant, jag är ju född i Kiruna och har även bott i Luleå, och blir saknade för stor så får du ta en vintervecka där uppe

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
erica

erica

11 maj 2009 10:33

hej hej gumman, vill du ha vintrar med snö så har du ju alltid en kusin du kan hälsa på :) även fast det inte är riktigt lika högt upp i landet så är vi då väldigt rika på snö iaf. kram kram

http://www.metrobloggen.se/blahuset

 
Malin

Malin

13 maj 2009 19:31

Massbombning av kommentarer fran mig just nu :) Har visst missat en hel del den senaste tiden. Kul att det gar framat for er del. San Francisco var super! Skulle helt klart kunna tanka mig att jobba dar. Iallafall om jag fick bo en liten bit utanfor stan eftersom jag egentligen inte ar en stadsmanniska. Vad gjorde du nar du var dar?

Visst ar det intressant det dar hur man fungerar som person. Jag ar namligen likadan. Har funderat otaliga ganger pa att flytta nagonstans dar huspriserna ar lite billigare. Men nar jag val borjar tanka tanken sa kommer jag pa att jag skulle sakna narheten till Stockholm, vilket egentligen ar valdigt konstigt eftersom jag nastan aldrig ar dar. Jag aker bara in nar jag ska till jobbet men utnyttjar aldrig det som staden har att erbjuda...

http://modern2a.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards