Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Pelargoner sökes

Av Anna - 11 mars 2009 16:59

                                 ww.aguesthousegotland.com

Hej!


Här börjar det bli förkylt nu! Känner av både hals och näsa men hoppas att jag ska klara mig lindrigt undan om jag kurerar mig väl.


J har varit otroligt duktigt idag och fixat det sista kylskåpet samt en hällspis till oss. Skönt att vi fått tag på en spis så jag slipper laga mat på trangiakök i sommar. Det går så mycket tid åt att fundera och fixa kring själva pensionatet att vi knappt hunnit tänka på vår egen bostad.


Som jag skrivit tidigare så har jag en tanke på att ha pelargonier i fönstrena i cafeet. Jag har aldrig tidigare gillar pelargonier (har tyckt det varit en tantblomma) men känner att de skulle ge helt rätt känsla där inne. Från början funderade jag på att fröså men har insett att det blir lite bökigt här i Luleå. Så nu tror jag det får bli sticklingar eller kanske rent av färdiga blommor.


Är det någon som har något tips på var man kan få tag på sticklingar eller tips om bra pelargonsorter. Jag har tänkt mig röda eller rosa.


Kram på er alla!

                           

 
 
Mita

Mita

11 mars 2009 18:13

Jag tycker också att pelargon var en tantblomma till jag såg denna, en dvärgpelargon av sorten "Rosina Read", den får dubbla blommor som skiftar frånljust rosa till rosarött.

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

11 mars 2009 18:23

Ring runt till trädgårdsmästare och plantskolor på Gotland. Dom håller säkert på att driva upp årets pelargonier just nu. Fråga om du får köpa redan nu när blommorna är små, och sedan vattna/driva upp dem själv. Såna kan du få för kanske femman styck. Säkert kan du förhandla dig till mängdrabatt också! Försöka duger ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ann-Christine

Ann-Christine

11 mars 2009 18:43

Hejsan Anna och tack för hälsningen hos mig! Jag har i många år önskat att få besöka Gotland igen, var där som barn med föräldrarna och älskade det!
Vilket spännande projekt ni har framför er! Kommer säkert bli ett jättefint och trevligt ställe! Lycka till!

http://www.strandviksvillan.blogspot.com

 
sussie

sussie

11 mars 2009 19:20

Hallå!! tack för kommentar hos mig vi brukar va på gotland sommar påsk valborg mm mina föräldrar har en gård i Lickershamn st:bjärs där har vi en prylbod.. men va fint ni har det dit ska jag åka i sommar till ditt cafe..kram snowwhite-sussie

http://snowwhite-sussie.blogspot.com

 
Tulipa

Tulipa

11 mars 2009 21:08

Hej!
Tack för din hälsning!
Ska ni öppna pensionat på Gotland?
Låter som en spännande, men arbetskrävande historia!
Förstår att det är mycket nu...lite samma som för mig..

ha det bra!

Kram mariette

http://liljorochtulpaner.blogspot.com

 
Ingen bild

Morbror Bengt

11 mars 2009 21:26

Kul att följa eran "resa" ska bil kul att åka till Gotland nån gång.

 
Marie

Marie

12 mars 2009 11:04

Kanske finns det även massor att hitta här via nätet, t ex www.odla.nu ?! Lycka till!

Kram på dig - hoppas du slipper förkylningen!
Marie

http://hundblogg.bloggagratis.se

 
agata

agata

21 mars 2009 18:19

Vilket spännande projekt ni har framför er!
Pelargonsticklingar brukar finnas på tradera.

http://agata99.blogspot.com

 
Karin

Karin

27 mars 2009 23:49

Tack för hälsn.på min sida,Ska du köpa pelargoner så är röd rosenpelargon väldigt tacksam.Sen rosa Mårbacka båda gamla härdiga och vackra sorter.Sen övervintrar du dem i ett svalt rum.Tar sticklingar på våren sen är du självförsörjande på pelargoner.
Kramen och lycka till med ert projekt.

http://kajsa-vargs.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards