Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 8 september 2011

Av Anna - 8 september 2011 19:19

 

På skolan där jag jobbar om dagarna har vi en fantastisk skolvärdinna. Hon pysslar och fixar i fiket och har en otrolig förmåga att verkligen se och uppmuntra alla elever. Dessutom är hon en härlig kollega som då och då sticker åt mig ett recept. För precis som jag har hon passion för bakning. Häromdagen tipsade om mig om detta recept på GI-knäckebröd och självklart kunde jag inte låta bli att testa. Brödet blir knaprigt, krispigt och påminner lite om tortillachips. Såhär gjorde jag mitt knäckebröd:


2 dl majsmjöl
1/2 dl linfrön
1/2 dl sesamfrön
1 dl solroskärnor
1/2 dl rapsolja

2 1/2 dl kokande vatten

1 msk flingsalt


Sätt ugnen på 150 grader och klä en plåt med bakplåtspapper. Häll alla ingredienserna i en bakbunke och slå på det varma vattnet. Rör runt försiktigt tills mjölet löst sig och häll sedan ut smeten på plåten (Smeten blir lös ). Platta ut och släta till smeten tills den är några millimeter tjock. Strö över lite flingsalt och grädda sedan brödet i ugnen  i ca 1 timme. När brödet svalnas kan det brytas i lagom bitar och avnjutas med smör och marmelad. Brödet är också gott som snacks/tilltugg.

mat · Pyssel · recept · tips

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards