Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Mina första macarons på mandelmassa

Av Anna - 29 augusti 2011 17:40

 

Häromdagen fick jag för mig att jag skulle baka macarons. Har tänkt testa det hur länge som helst men har aldrig lyckats få tag på mandelmjöl! Har dock hört någonstans att det skulle gå att göra på mandelsmassa istället. Hittade ett recept på just det häromdagen och kunde inte låta bli att testa det då. Rent utseendemässigt är det kanske inte mitt snyggaste bakverk men gott var det. Tror att min smet blev för lös för den rann ut på plåten.Men skam den som ger sig! Nästa gång blir det säkert bättre!

   


Testade tre olika fyllningar; citronkräm, violkräm samt choklad/björbärskräm. Mumsigt värre!


Nu åter till sjukstugan! Influensan kom tidigt iår! Feber och muskelvärk håller mig i sängen!

 
 
Angelica

Angelica

29 augusti 2011 18:35

Meeen! Krya på dig!!! Inte ska du väl ligga i sjuka nu när fina hösten kommer! Stackare!
kan tro att det små verken blev goda iallafall!!
Kram på dig!!

http://lillakrakslottet.blogspot.com

 
Emelie - Mamman som älskar vitt

Emelie - Mamman som älskar vitt

29 augusti 2011 18:50

Jaa, håller med :) Älskar också de pastelliga färgerna. Så fräscht! Tack så hemskt mkt, du hade också en härlig blogg! :) kram å ha en härlig kväll å krya på dig.

http://njutensmula.se

 
Designtjejen/Emmelie

Designtjejen/Emmelie

29 augusti 2011 20:40

Vad kul att du tittade in på bloggen. Åh, jag har länge gått och funderat på att baka macarones! När jag ser dina måste jag verkligen prova!

http://designtjejen.blogg.se

 
Ylvali

Ylvali

29 augusti 2011 22:38

Tack för din krya på dig hälsning hos mig, men nu återsänder jag dessa till dig. Låter inte alls någe vidare med influensa nu!
Vilken fiffig sänggavel du gjort! Fint,fint och panellängderna ser nästan ut som riktiga björkstammar! Lite norrländsk det med ;-)

Stora kramar,
Ylvali


http://yllenystanet.wordpress.com

 
Annoula

Annoula

30 augusti 2011 08:41

Jag har precis beställt en bok så nu jäklar ska det bakas macroner :)!

http://www.annoula.se

 
sofia

sofia

30 augusti 2011 10:31

Hoppas du mår bättre snart!

http://www.sofiadirekt.blogg.se

 
Katarina

Katarina

30 augusti 2011 15:41

Tack för ditt besök på min blogg! Låter gott med mandelmassa i macarons!

http://hovkonditorn.blogspot.com

 
Linda

Linda

31 augusti 2011 09:22

Vilket häftigt projekt ni har gett er in på och på fina Gotland dessutom! Krya på dig! Kram Linda

http://www.bellevuegard.se

 
Emilia

Emilia

31 augusti 2011 11:50

Hej, så kul att du hittade in hos mig :)

Mandelmjöl brukar jag göra själv, det är bara till att mixa mandlar fint fint i matberedare och sedan låta torka över natten på bakplåtspapper (men det går bra att hoppa över det med). Det blir prickiga macaroner ifall man behåller skalet på och fina utan ifall man skållar mandlarna först.

Violkrämen blev jag väldans nyfiken på! Viol är ju underbart gott! :)

http://kondiskakan.blogg.se

 
Alexandra - kärlek på tallrik

Alexandra - kärlek på tallrik

31 augusti 2011 19:35

Mmm, vad de ser goda ut! Macarons är bland det bästa som finns, men krångligt att göra så det är inte sant!

Ett tips om du inte orkar göra mandelmjölet själv är att leta upp närmaste lidl. De har påsar med mandelmjöl bland baksakerna, och det är väl värt pengarna ;)

http://daedalsmat.sajto.se

 
Dessi - Home and desire

Dessi - Home and desire

3 september 2011 23:17

Vi har mandelmjöl i vår närmsta ICA Kvantum butik! Och som ovanstående skriver, LIDL ska också ha om ni har det! Annars - FRÅGA i närmsta butik. Är säkert mer än du som önskar det! :)

Kram!

http://homeanddesire.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards