Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Det blev en lampa

Av Anna - 1 september 2011 12:42

Inspirerad av Ernst Kirschsteiger förvandlades ståltråd, papperssnöre och lite murgröna till en takkrona. Först tänkte jag låta den gå rakt ner i soptunnan men efter ett tag kom jag på att jag faktiskt gillar den. Så det kan bli!


     


Murgröna är en så fantastiskt vacker och tålig växt. Den kommer hålla sig grön och fin länge, och skulle den mot förmodan bli ful så hämtar jag bara ny från trädgården. Där har vi nämligen ett stort och vackert träd som är alldeles inklätt i murgröna.


Tack för alla krya på dig-hälsningar! Nu börjar det äntligen ge med sig!

Har ni något roligt pysselprojekt att dela med er av?


 
 
Helena

Helena

1 september 2011 17:59

Men titt!!!! Skitcool ren ut sagt!
Gillar din lampidé skarpt! Jättefin!

Murgröna är en klippblomma re!
Har haft ett antal ute i sommar och herre min jä vad de har växt!
Ja...den där Ernst...Han kan då sätta inredningsgriller i "tantelorerna" han..haha.
We löv him!

Pysselprojekt finns det många..hehe...
Själv då...Vad är nästa projekt?
Tjing!


http://mywoodhome.blogspot.com

 
Mitt skafferi

Mitt skafferi

1 september 2011 18:20

Hej Anna! Tack för kommentaren på min blogg, kul att jag kan inspirera lite :) Trevligt att kika in på din blogg också. Ha en fortsatt trevlig dag.

Hälsningar Stephanie

http://mskafferi.blogg.se

 
fiffiga systrar

fiffiga systrar

1 september 2011 18:58

Vilken fin krona du gjort! verkligen härlig! Ja vi har ju rätt så mycket pysselprojekt på gång så kika in hos oss vet ja!! ;) Kramisar

http://fiffigasystrar.blogspot.com

 
tinatheshed@tele2.se

tinatheshed@tele2.se

1 september 2011 19:26

Hej Anna!
Den där takkronan vill jag gärna veta hur du gjort. Har varit dålig på att följa Ernst, det har varit så mycket jobb på Shedet på min lediga tid.
Kan du kanske tala om vilket program det var, så kan jag kolla webben? Den är verkligen ursnygg och skulle passa i mitt Shed som sagt var..
Du får jättegärna sätta mig på listan, blir bara glad!

Stor kram!

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
tinatheshed@tele2.se

tinatheshed@tele2.se

1 september 2011 19:40

Tack snälla du!
Jag har letat efter en liknande och tror banne mig att jag ska knåpa ihop en...

kram igen!

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
MissStorm

MissStorm

1 september 2011 21:05

Ernst kan han! Och tydligen Anna också! Blev ju riktigt läckert det där.

Tack för snäll kommentar inne hos mig.
Kram

http://Missstorm.blogg.se

 
Ingen bild

Helena

1 september 2011 21:06

Hej!
Vilken snygg krona, jag har själv gjort en i trådslöjd för några år sen men jag har inget grönt i min, kanske ska piffa till den med lite murgröna!
Första gången jag besöker dig, vilken fin blogg du har!
Kram Helena

 
Elin

Elin

2 september 2011 22:21

Har kikat runt bland dina bilder och det är helt fantastiskt vilket projekt ni håller på med. Här kan man hitta inspiration!

Hoppas du mår bättre och är tillbaka på jobbet snart. Trevlig helg!

http://www.hermamma.blogg.se

 
Ingen bild

A House With A View

4 september 2011 11:45

Vad himla fiffig du är, blev ju hur fint som helst!! Tufft med lampan i mitten också!!! Och vad härligt att ha hela trädgården med murgröna - avis!!!!!

Stoort tack för de jättefina fröerna, blev så glad!! Nu hoppas jag bara få till dem till vackra stockrosor också :)))

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

 
Erika

Erika

5 september 2011 08:03

Det var inget dåligt pysselprojekt. Ser fram emot när jag med kan plocka in massa murgröna utan att körda allt som finns.

http://ikakansjalv.blogspot.com

 
Emmas husbestyr

Emmas husbestyr

6 september 2011 20:16

Vilken tjusig! Gillar den oregelbundna formen.

http://www.emmashusbestyr.se

 
Ylvali

Ylvali

8 september 2011 21:32

Tack söta du för din fina kommentar!
Ja visst är det roligt att vinna, och jag brukar inte ha sådan tur. Men det verkar ha vänt för ett litet tag.
Jätte fin lampa du gjort! Ernst kan verkligen inspirera till alla mäns förtret ;-).
Jag återkommer med bild på vår sovrumstapet till helgen.
Kram så länge!
Yllet

http://yllenystanet.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards