Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

I säljartagen

Av Anna - 9 maj 2013 16:55

 

Här hemma pågår en riktig vårrensning och jag har lagt ut en massa saker på annons. Ni som följt mig ett tag vet att jag och Joakim är raka motsatser när det kommer till prylar. Jag rensar gärna ut, säljer och slänger medans hans tar hem, spar och samlar på hög.


Idag har jag i allafall lyckats övertala honom att sälja den blå bäddsoffan som vi varken gillar eller använder, några vita gamla stolar som han köpte för att göra iordning men som stått i källaren i 3 år, några gamla Tv-apparater, två sängbord som han fått men som jag aldrig gillat, en gammal 50-tals spegel som vi fått men som bara står och samlar damm och lite ouppackade badrumsmöbler som vi köpte men som inte kom till användning. Jag har också lagt ut annonser på en 50-talsfåtölj som inte riktig hittat hem är, en gammal kontorsstol, lysrörsarmatur som suttit i taken i skolsalarna och röda skåpluckor från IKEA som aldrig kom på plats.


Vad har ni hittat på idag?


 
 
Elin

Elin

9 maj 2013 20:33

Fåtöljen är läcker!

http://ekep.blogg.se

 
Anna och en röd stol

Anna och en röd stol

9 maj 2013 20:57

Snygg fåtölj!! Men ibland måste man rensa :) Hoppas det är bra med er. Ha en trevlig kväll. Kram Anna

http://annasrodastoloannat.blogspot.se

 
Agneta

Agneta

9 maj 2013 22:26

Jo, jag tänkte på inlägget om ett nytt hus! Det är så klart underbart, och det andra huset, det vita, är lite likt vårt, fast vi har inte så höga hus vid sidan, lite lägre. Men nu måste jag komma med min grej, det är så vansinnigt mycket mer charmigt med ett gammalt hus. Jag kan saknat vårt gamla hus jättemycket. Men det är först nu efter 5-6 år som det har kommit. Nya hus blir också smutsiga och saggiga fortare än man tror och det är riktigt svårt att då den där rätta känslan i dom, den finns inte automatiskt, liksom. Bara en liten kommentar så där!
Kramar Agneta

p.s mår du bra, växer magen....? d.s

http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

 
Tess

Tess

11 maj 2013 06:50

En sån fåtölj har jag! Fast jag älskar min. Antagligen mycket eftersom den kommer från morfar och liksom är honom :)
Skönt att rensa ut, jag älskar att sälja av saker!
Kram

http://tess.grevskapet.com

 
Ingen bild

Jonas Worge

11 maj 2013 07:39

Skriver som de andra, vilken Fantastisk fåtölj!!! Tack för mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards