Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Anna - 12 februari 2011 17:11

Att handarbete och inte minst virkning blivit både populärt och trendigt de senaste åren har man kunnat läsa i många bloggar och tidningarna. Tyvärr lärde jag mig aldrig den ädla konsten i skolan men skam den som ger sig. Nu tänker jag lära mig virka! Jag har nämligen kommit på ett spännande virkprojekt. Vi har länge saknat snygga och funktionella stolsdynor till våra svarta stolar i köket. Har funderat på fårskinnsrundlar eller tovade rundlar men har nu hittat något som känns helt rätt. Runda virkade stolsdynor. Har hittat lite bilder på nätet och visst är de läckra?

 

Bilderna har jag hittat på Frosta design och By hand 


Nu återstår bara att lära sig virka och ta reda var man hittar trikåtrasor. Läste någonstans att man kunde klippa billga fleeceplädar till ett bra virkgarn. Har ni några tips?

Av Anna - 12 februari 2011 16:20

Igår var vi på en mycket trevlig middag hemma hos en av mina goa kollegor. Det bjöds på en fantastiskt god vegetarisk lasagne och en mumsig chokladkaka med aftereighttäcke. Vi hade en himla trevlig kväll.


Planen för dagen var att jag skulle bege mig ut till Rone för att sy färdigt mina gardiner och kuddar så jag påbörjade för några helger sen men det fick bli en Visbyhelg istället. Ikväll blir det melodifestivalen med ett gäng härliga tjejer.


Renoveringen i rummet har fortskridit under veckan. Taket är nu redo för målning. Mellan det nya köket och rummet vi renoverar finns idag bara en smal liten dörr som är ca 50 cm bred. Vår plan är att byta ut den mot en pardörr i fransk stil. Vi har letat runt bland en massa bygghemsidor men inte hittat så många dörrar vi gillat. Just nu lutar det åt denna dörr som finns på det stora och fantastiskt billiga byggvaruhuset Bauhaus


Dörren heter Stockholm och kostar 3495kr


 


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards