Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Anna - 25 augusti 2013 19:54

 

 


Ni kanske minns det bruna gamla pottskåpet som Joakim släpade från mina föräldrar i julas. Det är ett jättefint skåp men det har liksom aldrig hittat sin plats här i huset. Fram tills nu vill säga.... I helgen har jag slipat som en tok både för hand och med diverse olika maskiner. Sedan har det spacklats och slipats igen innan jag gått över med tre lager lackfärg. Nu har skåpet fått nytt liv och hamnat i bebbens blivande rum. Jag är verkligen helnöjd!


Passade på att slipa och måla det lilla spegelskåpet som sitter ovanför pottskåpet när jag ändå var i farten. Det ska dit en bild istället för en spegel men så långt har jag inte kommit än.


Ha en fin avslutning på söndagen!


Av Anna - 25 augusti 2013 14:00

 

Jag har drabbats av en riktigt pyssellusta och symaskinen går varm här hemma. Igår använde jag mig av lite restbitar och sydde en liten vimpel till bebbens rum. Ett superenkelt och roligt pyssel. Vill du göra egna vimplar så tipsar jag om denna fina beskrivning som jag använde mig av.


Detta får också bli mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards