Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Anna - 1 februari 2013 19:06

När jag visade vår lilla fönsterkupa med det blå skåpet i ett inlägg från några veckor sedan var det många gillade vad de såg och hade funderingar om skåpet.


Vi har faktiskt fått det som en inflyttningspresent från Joakims föräldrar och det finns en ganska rolig historia om skåpet. Det hittades nämligen slängt på en återvinningstation efter lite övertalning av personalen fick Joakims föräldrar motvilligt ta med det hem. Skåpet var då träfärgat och de frågade oss vilken färg vi vill ha det i. Vi var snabbt överrens om att det vore fint i grått och bad dem göra ordning det och måla det i en ljusgrå nyans. När vi sedan i samband med Joakims 30årsdag och vår inflyttning i huset skulle få ta emot skåpet blev vi minst sagt förvånande när skåpet stod där målat i ljusblått! Jag måste erkänna att jag inte var direkt överförtjust och vi har länge tyckt att skåpet varit svårplacerat. Under de första åren stod det nere i vårat café och innehöll extra porslin. Men när vi gjort ordning hallen förra våren kom vi så plötsligt på att det blå skåpet skulle passa alldeles perfekt där mot de putsade väggarna. Numera är det en av mina absoluta favoritmöbler! Så det kan gå! Den fula ankungen blev en fin svan.

 

 











som en en

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards