Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Fotoredigeringstips

Av Anna - 29 november 2012 19:53

Idag är det inredningsfoto-tema hos Fabriken. Jag är ju en riktig nybörjare i fotosvängen men tycker det är väldigt intresserad så jag ska lusläsa alla fina tips som strömmat in där.  Det var först i våras som jag efter att i många år fotograferat med en billig kompaktkamera bestämde mig för att köpa en systemvariant. Jag är så nöjd och tycker den är värd varenda krona.


Några bra fototips har jag inte men jag delar gärna med mig av ett roligt och alldeles gratis redigeringsprogram. Picmonkey heter det och har massvis med roliga funktioner, teckensnitt, ramar, filter och ikoner. Här har jag lekt lite och  lagt olika filter på samma bild.

         

1.Oredigerad  2.Focal  3. Frost  4.Tranquil  5.Dusk



 
 
Piazzan.blogspot.com

Piazzan.blogspot.com

29 november 2012 20:48

ja den där redigeringen kommer man lååångt med ...!!

Kram

Pernilla

http://www.piazzan.blogspot.com

 
Lina

Lina

29 november 2012 21:01

Vad kul med filter. Tack för tips, ska kolla in det!

http://www.rumochrabalder.blogspot.com

 
LissenTo

LissenTo

29 november 2012 21:41

Köpte också min första systemkamera i våras, blev ännu roligare att fota.

Trevlig helg // Lissen

http://lissento.blogg.se

 
Petra / Popetotrora

Petra / Popetotrora

29 november 2012 21:53

Kul tips! Det ska jag kolla in.

http://www.popetotrora.blogspot.com

 
creando

creando

30 november 2012 00:18

Åh, så mycket fina tips det finns att ta del av idag. Jag får en hel full mapp med alla fina inlägg.

Tack för dina fina ord hos mig. Värmde mig när Jante ville ta över :)

Kramar

http://creando-kicki.blogspot.com

 
Monica, blogg Betongkrukan

Monica, blogg Betongkrukan

30 november 2012 13:04

Hej,
Tack för beröm! Värmer gott i kylan. Det är fantastiskt hur mycket spännande man kan hitta på nätet.

Trevlig helg Hälsningar Monica

http://betongkrukan.blogspot.se

 
Min plats i solen

Min plats i solen

30 november 2012 15:48

Ja, tänk så mycket roligt det finns i bildredigeringsväg och genom att sitta och leka med de där programmen så lär man sig hela tiden nya spännande saker.

Ha en riktigt fin adventshelg på ön och sköt om dig Anna.. :)

Kram Lotta

http://minplatsisolen.blogspot.com

 
Junitjej

Junitjej

2 december 2012 12:10

Vilka söta muggar! Kan man beställa sådana över nätet?

http://www.junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards