Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Anna - 28 april 2012 22:25

Nu har jag rollat första omgången med ljusgrå golvfärg. Gråa golv blir det genomgående i hela huset. Väldigt fint om ni frågar mig! Bilden ovan är tyvärr ganska dålig! Svårt att fotografera i dåligt ljus!


Från början var jag sugen på svart men då syns ju veranda repa. Rött hade kanske varit något det med! Men en neutral bas är toppen för att kunna förändra och göra om hemma!  

Av Anna - 28 april 2012 17:55

 


Häromdagen skojade jag och Joakim med varandra och sa att vi nog glömt bort vad man gör när man är ledig. Hos oss står det ju oftast renovering på schemat när vi inte jobbar. I helgen hade jag dock bestämt att jag skulle vara helt ledig och bara göra saker jag tycker om. Men redan innan klockan 12.00 hade jag hunnit med att åka in till Hemse och för att köpa golvfärg. Jag vet tydligen inte riktigt vad man gör när man är ledig... eller så tycker jag bara väldigt mycket om att renovera!


Hursomhelst så blev jag tokig på den "fula" plastmattan i hallen. Vi målade ju väggarna för några veckor sedan och nu framträder bara golvets slitenhet ännu mer. Jag har lyckats googla mig fram till att det ska gå att måla linoleummattor men frågan var ju om denna var av detta material. Tog med mig en bit av den gamla mattan till golvbutiken och fick veta att det inte var linoleum utan plast men att jag kunde måla ändå. Idag har skurat golvet med målartvätt och rollat över en omgång med häftgrund. Om någon timme ska jag dra över första varvet med färg! Kan ni gissa vilken?

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards