Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 23 april 2012

Av Anna - 23 april 2012 18:57

 

Jag har under de senaste åren önskat att jag haft en symaskin vid ett flertal tillfällen. Det är ju både roligt och enkelt att sy kuddfodral, gardiner och annat. I somras hittade jag således denna skönhet på en loppis för 300kr. Säljaren var osäker på maskinens funtkion men vi testade den på plats och då gick den finfint. Hon lovade också att jag skulle få testa den hemma och lämna tillbaks den om det nu var så att den visade sig inte fungera. Naturligtvis testade jag den hemma meeeen bara en gång, även då gick den som på räls.


I julas föll sedan sysuget på och jag bestämde mig för att sy ett par kuddar till soffan. Jag trädde iordning maskinen, stoppade i kontakten och gick iväg till köket för hämta tyget. Plötsligt hörde jag ett väldans oljud. Det visade sig att maskinen börjat sy av sig själv, trots att det inte var något tryck på pedalen. Det blev till att rycka ur sladden och några kuddar blev det inte. För varje gång sladden åkte i så började maskinen sy av sig själv.


När Joakim kom hem på kvällen plockade han isär i maskinen och konstaterade att det nog var en kondensator som gått sönder. Han sa att det nog gick att laga om man bara fick tag på en likadan.


 Nu har dock inte maskinen blivit lagad och någon kondensator har vi inte hittat. Bara till att slänga symaskinen på tippen tänkte jag. Så i lördags när vi skulle dit med en massa annat bråte sa Joakim: -Ska du inte ta med symaskinen nu när vi åker till återvinning? Jag var nästan påväg att hämta den när Joakim utbrast: -Eller gör inte det!! För nu fungerar den! Min lilla Oppfinnar-Jocke till sambo hade plockat en kondensator från en trasig luftvärmepistol och sedan reparerat maskinen. Ibland är han bara för härlig!


Slutet gott-allting gott! Nu är de nya kuddarna på plats i soffan! 


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards