Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Anna - 22 april 2012 10:53

 

Soppa i alldeles dess former står ofta på middagsbordet här i huset. Enkelt, gott och lätt att variera. När jag häromdagen skulle på middagsknytis hemma hos en vän slängde jag ihop dessa pistagesnurror. De visade sig bli en riktig succé som sopptillbehör och drinktilltugg.


Pistagesnurror ca 20st


1 pkt jäst

5 dl vatten

1,3 l vetemjöl

1 msk matolja

2 tsk salt

2dl finhackade pistagenötter

2msk smör

Sätt ugnen på 225°C. Smula jästen i en bunke, tillsätt det fingervarma vattnet och rör om tills jästen har löst upp sig. Blanda ner salt, matolja och vetemjölet. Blanda till en slät deg. Låt degen jäsa i 30 min på bordet. Dela degen i två bitar. Kavla ut bitarna till ca 40x30 cm plattor. Hacka pistgenötterna och blanda med smör. Bred ut fyllning på degen, vik dubbel och skär 2 cm breda remsor. Vrid ändarna åt var sitt håll och dra samtidigt lite försiktigt i dem, så att de blir ca 20 cm. Lägg dem på plåt med bakplåtspapper. Pensla snurrorna med vatten och grädda mitt i ugnen i 10-15 min.


Doften av nybakt är väl också en av de dofter som man starkast förknippar med hemkänsla och trivsel. Just nu kan du bidra med dina trivseltips och tävla om en Kitchenaid hos Trendenser.

mat · recept

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards