Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

MELLO-middag

Av Anna - 10 mars 2012 23:13

Har haft några goa kollegor på middag här i skolan ikväll! Vi laddade upp inför melodifestivalfinalen som sedan sågs på storbildsskärm i Burs bygdegård. Där hade en annan kollega anordnat en riktig schlagerfest. Det bjöds på härlig stämning och en fantastisk lördagsgodisknytisbuffé! Ett strålande iniativ som jag hoppas blir en tradition!


      

Hade tänkte föreviga min lilla mellomiddag men det hanns inte med. Istället för ni nöja er med lite dukningsbilder. Dagen till ära gick dukningen i varm turkos med inslag av härligt vårliga pasteller. På menyn stod ugnsbakad lax med persillade och parmesan. Till det serverades rotfruktsstomp, smörslungade rödbetor samt en gudomlig saffransås med med smak av apelsin. Återkommer med ett recept på såsen imorgon, för den jag är väldigt nöjd med!


 
 
Ullis/Leva på landet

Ullis/Leva på landet

10 mars 2012 23:27

Låter som en riktigt trevlig kväll. Kul att kunna träffas med kollegor och ha trevligt. Vilken skola jobbar du på? Har en före detta kollega som jobbar i Visby.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

http://levapalandet.blogspot.com

 
Ullis/Leva på landet

Ullis/Leva på landet

10 mars 2012 23:43

Tror att det är på Solbergaskolan men inte helt 100. Han bor i Eksta så det är ju inte så superlångt från er.

Ullis

http://levapalandet.blogspot.com

 
Dessi [at Home and desire ]

Dessi [at Home and desire ]

11 mars 2012 00:31

Åh, låter som en toppenkväll! :) Kul om det blir tradition!

Ha en fin söndag! Kram!

http://homeanddesire.blogspot.com

 
Angelica

Angelica

11 mars 2012 07:23

Vad mysigt det lät! Och en kul tradition att fortsätta med!
Vad kul det var med porträttet ni hittade. Hoppas ni får någon historia till den!
Jag har gått och skrivit på lite väggar och reglar hemma plus att jag ska stoppa en tidning under golvet, så finns det kvar tills nästa renoverare! Kram och ha en skön söndag!

http://lillakrakslottet.blogspot.com

 
Fröken Grön

Fröken Grön

11 mars 2012 08:13

Verkligen en härlig vårdukning!
Och lördagsgodisbuffé skulle jag kunna ha här hemma varje lördag.
Ha en fin söndag!
/Anna-Karin

http://frokengronsblog.blogspot.com

 
tina

tina

11 mars 2012 09:02

Låter som en toppenkväll!
Fin färgglad dukning, hoppas du tyckte rätt låt vann..

kramkram

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
Ingen bild

A House With A View

11 mars 2012 10:38

åååhhh vilken superhärlig vårig dukning!!!! Ser jättemysigt ut!!! Vilken fin bukett!!! Gissar att ni fick det trevligt kring det bordet:) Och maten låter supersmarrig också:)))))

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

 
Sandra

Sandra

11 mars 2012 10:46

Hej
låter som en härlig kväll och fint du har gjort de...

ha en skön skön söndag
kram
sandra

http://www.vintage-house.blogspot.com

 
Anna

Anna

11 mars 2012 14:54

Sv: Tack så mycket! :)

http://annaanilsson.blogspot.com

 
Hem ljuva hem / Pia

Hem ljuva hem / Pia

11 mars 2012 16:03

Vilken rolig idé att ha en fest och äta gott samtidigt som man kollar in Mellon. Lite fotbollsfasoner liksom... Kul att du tittade in hos mig så att jag fick titta in hos dig på den fina ön. Kram Pia

http://pia-gustafsson.blogspot.com

 
Suss

Suss

11 mars 2012 18:20

Låter som ni hade en trevlig kväll, fin dukning!
Tack för att du är med på min utlottning. Kram Suss

http://www.hemmapasjuan.blogspot.com

 
Postadress Torslanda

Postadress Torslanda

11 mars 2012 20:22

Låter som en bra kväll! Lyckas inte kommentera hos dig under veckorna då jag surfar på iPaden. Det är verifieringen på kommentaren som inte lyckas, efter fem försöki slutet av vecka så gav jag upp... måste den finnas??? Jag kör bara på datorn på helgerna.

http://www.postadresstorslanda.blogspot.com

 
johanna

johanna

12 mars 2012 11:37

Tack för dina fina kommentar om vårt kök :). Vilken trevlig lördag det låter som ni har haft, hoppas det kan bli en tradition. Härlig vårig dukning, så fint med alla pasteller nu.
Önskar dig en fin vecka!
Kram kram

http://villahaga-johanna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards