Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Julkort på temat återvinning och Bocken Bo

Av Anna - 30 november 2011 16:36

Oftast är jag på fel ställe när pysselsuget sätter in. Ute i Rone har jag hur mycket färgad kartong, klister och dekorark som helst men i Visby fanns inte mycket att arbeta med. Man tager vad man haver-principen fick råda och en gammal kartong, lite garn samt en papperspåse fick förvandlas till årets julkort! Personliga är de om inte annat och jag gillar deras lite ruffa utryck!

    


Har ni börjat skriva er julkort än? För visst är det en trevlig tradition med riktiga kort och inte bara sms-hälsningar?


Vet ni förresten....Jag måste vara en riktig turgumma just nu. För idag damp det ner ytterligare ett vinnarmail i min mailbox. Det visade sig att jag gått och vunnit ett exemplar av urfina Bocken Bo. Bo såg dagens ljus förra året och är formgiven av duktiga Lina Börjesson. Den tillverkas i Dalarna och är i storleken 60 x 60 x 28 cm. Jag är övertygad om detta kommer bli en framtida klassiker och är så lycklig att jag snart har en i min ägo! Tack till Lina Börjesson och Ellas inspiration som arrangerade utlottningen. Kika gärna in på hennes pyssliga och fina blogg!



  



 
 
Postadress Torslanda

Postadress Torslanda

30 november 2011 17:59

Så fina julkort!!! Massor av fin inspiration här hemma hos dig.

http://www.postadresstorslanda.blogspot.com

 
Linneskåpslycka

Linneskåpslycka

30 november 2011 18:44

Kul att du vill vara med i vår utlottning:)
Fina kort och massor av inspiration hos dig:)
Önskar dig lycka till i dragningen ;)
Kram

http://linneskapslycka.blogspot.com

 
dalkullan

dalkullan

30 november 2011 20:35

Ja vilken tur du har, fina vinster också :) Grattis!!

Nej jag har inte börjat med julkort än, men ska snart har jag tänkt. Men det skickas inte lika mycket jukort längre tycker jag, det förs över facebook och mail mest nu för tiden. Jag älskar julkort och tycker det är en jätte fin tradition :)

Får se hur jag gör mina i år :)

kram kram på dig turgumman

http://www.dalarum.blogg.se

 
Postadress Torslanda

Postadress Torslanda

30 november 2011 20:51

Grattis til den fina vinsten!

Den vita vasen med lärk i har vi fått i present. Jag tror att den är från en butik i Jpng fast vet inte vilken.

http://www.postadresstorslanda.blogspot.com

 
Ljuvligaljung

Ljuvligaljung

30 november 2011 21:33

Hej!
O va kul att du hittade till mig för då hittade ju jag dig;) Hihi.. Va pysslig du verkar vara, kul att få lite pysselinspiration.
Ha de gott! /Michaela

http://www.ljuvligaljung.blogspot.com

 
tinatheshed@tele2.se

tinatheshed@tele2.se

30 november 2011 22:10

Hemmagjorda julkort är de absolut finaste, du har gjort dem så fiffigt!

kram

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
Ingen bild

Loppisliv

30 november 2011 23:22

Ohhh så fina julkort du gjort, så duktig du är. Just hemmagjorda julkort är så mycket trevligare att få, man blir glad eftersom det ligger både en tanke och lite jobb bakom. Härligt!!

Kraaam P

 
Vardaxlyx

Vardaxlyx

1 december 2011 06:03

Jätte fina julkort! Grymt duktig ä du =D
Kramkram

http://vardaxlyx.devote.se

 
Emilia

Emilia

1 december 2011 16:03

Åh vilka fina julkort, me like!! :)
Kul med en vinst, det blir man ju så glad över!!
Kram Emilia

http://eemiliaas.blogspot.com

 
Charlotte

Charlotte

1 december 2011 16:33

Fina julkort och grattis till vinsten! Va kul! Roligt att du kikade in hos mej!

Kram Charlotte

http://vilmashus.blogspot.com

 
Erika

Erika

1 december 2011 21:21

Nej inga riktigt julkort. När jag har lite mer julkänsla o känsla för pyssel kan det bli ett gäng vissa år.

http://ikakansjalv.blogspot.com

 
Designtjejen/Emmelie

Designtjejen/Emmelie

3 december 2011 11:25

Jätte fina!!!!
Grattis till vinsten! Vad kul! Den är verkligen jätte fin!
Jag har tävlingar inne på bloggen nu varje dag fram till jul också :-)
Kramar

http://designtjejen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards