Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under oktober 2011

Av Anna - 2 oktober 2011 15:09

Det målas för fullt här idag! Jag är bara uppe på en liten lunchspaus men ska snart gå ner till mina fönster igen! Men istället för att visa bilder på penslar och kladdiga händer vill jag bjuda på lite inredningsinspiration från norr.

Hittade ett par underbart fina kuddar i pälsimitation på Hemtex igår och det visade sig att fler butiker hittat inspiration från våra nordligare delar i år. Läder, päls, näver, horn och silver är material och texturer som vi hittar både bland inredning och kläder. Här är några av mina favoriter i höst! Vad gillar du dem?    


 

Av Anna - 1 oktober 2011 21:33

Jag kunde väl aldrig i min vildaste fantasi tro att jag skulle kunna stå i shorts och skrapa huset i oktobermånad. Men så var det faktiskt idag, rena brittsommaren!

 


Vi har ju som sagt bestämt oss för att göra färdigt sista gaveln på huset nu i höst så vi slipper stå med det även nästa sommaren. Joakim har haft några lediga dagar i veckan och jobbat på bra med skrapning, oljande och grundmålning. Idag fortsatte jobbet med skrapning för mig och målning för Joakim. Jag tycker nämligen att han fuskar lite för mycket med skrapande och han tycker att jag är för nogrann.  Renoverande kan verkligen vara en källa till konflikter. Speciellt när båda är envisa som få. Imorgon hinner vi förhoppningsvis färdigt med målande och det skulle kännas fantatiskt bra. Då är det faktiskt bara några fönster kvar, eller några och några!


Ha en strålande kväll!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards