Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Drivvedslaserad vägg

Av Anna - 23 oktober 2011 21:12

Nu är väggen nästintill färdiglaserad. Den stålgrå betsen från Beckers blev lite för lila på väggen och jag fick tänka om igen. Efter mycket letande och påstridighet fick jag slutligen tag på drivvedsbetsen från Jotun. Det visade sig dock att det inte var en bets utan en lasyr. Säljarna i affären hade mycket jobb innan det lyckades lista ut vad det var jag skulle ha. Det var nämligen fler än jag som frågat efter drivvedsbets från Jotun men de har inga betsar i sitt sortiment. Däremot heter tydligen lasyr just beis på norska. Drivvedslasyren var dock lite mörk den med så jag blandade ut den med lite vit lasyr. Så här ser väggen ut just nu. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Måste dock köpa ytterligare en burk med lasyr för råsponten sög åt sig ganska så mycket och det räckte inte riktigt.


På insidan av väggen har vi satt gips. Det ska sedan tapetseras. Vad det ska bli för dörr har vi dock inte bestämt men vi funderar på att bryta av med en vit och ganska modern dörr!

   



 
 
Hilla på My Woodhome

Hilla på My Woodhome

23 oktober 2011 22:33

Hahaha...ja, du kan slog allt om bets o glasyr vid et här laget gällande allt om grått!!
Hoppas ni blev nöjda!!
Siiiiiitsnyggt vännen!
Jag har inte behandlat våran än, men det blir väl snart...typ innan jul iallafall:-)

En modern dörr blir nog jättefint!!

Många kramars@-}--

http://mywoodhome.blogspot.com

 
Angelica

Angelica

24 oktober 2011 09:47

Men oj så galet bra det blev! Nu blev jag än mer inspirerad till våran vägg i köket nere! Funderar även på att ha det istället för kakel ovanför köksbänkarna. Men jag är ju lite av en expert på att fantisera mig bort i hundra olika utföranden!

Skitsnyggt ser det ut att vara iallafall!
Kram!

http://lillakrakslottet.blogspot.com

 
jenny ~ house of jenny

jenny ~ house of jenny

24 oktober 2011 15:13

Det ser ju riktigt bra ut ju! :)

http://www.houseofjenny.se

 
dalkullan

dalkullan

24 oktober 2011 19:37

Det där blir ju jätte snyggt, vad duktiga ni är :)

Jag har själv inte köpt armbandet, tråkigt att det inte var så fint, men ja ja som du sa så har du ändå bidragit ;)

http://www.dalarum.blogg.se

 
Jill

Jill

24 oktober 2011 21:23

Kommer bli så himla läckert! Vill också ha en sån vägg. :-)

Och så måste jag fråga - vad är skillnaden på bets och lasyr?

Hoppas du har haft en fin start på veckan!

http://fyrarumochkok.blogspot.com

 
Erika

Erika

25 oktober 2011 19:27

På bilderna ser det inte lila ut men du kanske inte har visat någon av bilderna innan du spädde med vitt. Att bryta av med modern tycker jag om. Hoppas kunna få lite mer sånt på övervåningen.

http://ikakansjalv.blogspot.com

 
Jessica a

Jessica a

26 oktober 2011 12:37

har tittat in här ibland men minns inte om jag kommenterat!! Vilken snygg vägg - och så upptäckte jag ju längre ner att det är ni själva som byggt den, trodde det var en gammal vägg. vi håller på o bygger till på huset, kanske skulle göra en sån vägg vi med, har dock en känsla av att mannen inte skulle bli lika impad när jag vill riva ner både gips o osb! Ska iaf fundera...
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Dessi - Home and desire

Dessi - Home and desire

27 oktober 2011 22:27

Åh, vad jag verkligen vill börja fixa och bygga på vår ovanvåning när jag ser sånt här! Men fasiken att jag har tummen mitt i handen och inte vet hur man påbörjar sånt här... Men. I framtiden ska jag ta mig tusan lära mig!

http://homeanddesire.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards