Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Det fina gamla fönstret fick färg

Av Anna - 12 oktober 2011 22:24

Har precis kommit hem från en mysig tjejmiddag med mina otroligt härliga kollegor! Jag är så glad att jag jobbar där gör för jag trivs verkligen med mina arbetskamrater.


Nu väntar snart sängen för imorgon ska vi åka till Byggmax redan kl 7.00 och handla gipsskivor, råspont, lister, dörrar och foder. Konstigt nog ser jag faktiskt framemot det! Annars är jag sannerligen ingen morgonmänniska!


Tänkte bara visa en bild på det gamla fönstret som jag köpte på byggåtervinningen i fredags. I helgen slipade jag det, kittade om det samt betsade det med en egenblandad bets i en blandning av vit och antik. Jag är riktigt nöjd med resultatet och fönstret blev precis som jag ville ha det! Beslagen på fönstret tycker jag är så läckra i sitt lite rostiga utseende!

 


Ha nu en finfin kväll!


 
 
tinatheshed@tele2.se

tinatheshed@tele2.se

12 oktober 2011 23:34

Jag är både morgonpigg och glad över att åka till byggen!Det är så kul att vara i startgropen vid ett renoveringsjobb, så stimulerande.
Fönstret ser jättefint ut, ska bli spännande att se vad ni hittar på.

Godnatt!

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
dalkullan

dalkullan

13 oktober 2011 20:17

Hej tjejen. Vilket fint fönster, jag är också ute efter ett sådant fönster men för massa andra syften än att sätta upp som just fönster. Ibland säljer de på blocket har jag sett lite äldre fönster, så jag får hålla koll :)

Jag såg att du hade en bloglovinknapp så nu la jag till mig hos dig med :)

Önskar dig en trevlig kväll

Dalkullan

http://www.dalarum.blogg.se

 
Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

15 oktober 2011 01:23

Såg att du varit inne hos mig och gett mig en jättefin kommentar, blev jätteglad:)
Blev naturligtvis nyfiken på dig och har nu kikat runt och blev glatt överaskad. Gillar alla dina mysiga projekt, blir alltid inspirerad av att se vad andra gör.
Jättenyfiken på den grå färgen du söker, är själv intresserad av att hitta nåt liknande så du måste lova att återkomma med resultatet.
Kommer att hålla ögonen på din blogg och dina pyssel, är dessutom spännande att se ert fix med huset. Har liggande råspont i hela mitt hus och har inte ångrat en sekund att jag valde det för snart 5 år sedan:)
Kram Annika Ha en fin helg

http://villaskogsbrynet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards