Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Drivvedsbets

Av Anna - 10 oktober 2011 18:52

Tänk vad bloggar är fantastiska! Tack alla ni som engagerar er och tipsar mig i väggfärgsfrågan. Ett särskilt varmt tack till Hilla med bloggen My Woodhome som mailat både bilder skrivit en massa tips. Vad skulle jag göra utan er alla?


Som jag tidigare skrivit vill jag ge den nya råspontsväggen ett gammalt, grånat och vindpinad uttryckt. Många har tipsat om järnvitriol men eftersom det inte går att använda inomhus så var ju det inget alternativ. Däremot har tydligen Herdins en järnvitriolbets som tillsammans med deras silverbets ska ge träet just det uttryck jag är ute efter!


Efter att ha googlat runt en stund på nätet visade det sig att även Jotun har en passande bets som heter just drivved. Dock verkar det som denna har utgått ur Jotuns sortiment. Någon som vet?


Bordet på bilden nedan är betsad med just Jotun och är lånad från Beloved By Linda.

 


Det får bli en tur till färgaffären imorgon helt enkelt!


 
 
Ylvali

Ylvali

10 oktober 2011 21:33

Det låter spännande med drivvedsbets. Jag hoppas att du hittar det och visar resultatet sedan. Du har många roliga projekt på G. Ser verkligen fram emot ert badrumsbygge med möbelbygge osv.
Själv skulle jag inte rekommendera något annat än vanligt porslin till handfat...men det är min erfarenhet.

Kramisar,
Ylvali

http://yllenystanet.wordpress.com

 
tinatheshed@tele2.se

tinatheshed@tele2.se

10 oktober 2011 21:38

Jodå, jag målade mitt egensnickrade bord med drivvedsbetsen från Jotun. Den var riktigt snygg några månader men gulnade lite för mycket för mig.
Ska pröva och lägga på ett lager till snart..
Kolla byggprojekts etiketten så ligger det där.

kram

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
Helena

Helena

10 oktober 2011 21:39


T A C K!!!!!

Jag fullkomligt badar nu i komplimanger från dig!!
Ditt email ska jag skriva ut och rama in!!

Är ju kul att bara kunna hjälpa till när man fastnar!
(Angelica slängde in ett medd att du behövde hjälp, så det blev rena rama djungeltelegrafen :)
Slängde mig upp i lianen å in på din blogg på lunchen..fniss)

Så jag tycker precis som du att alla dessa bloggar GER såååå mycket!
Bara bry sig om varandra är mycke värt!

Oj vad jag kommer att somna gott ikväll!

Å jotun´s "drivved" kanske de bara bytt namn på.
Finns många nyanser i Lady Interiör serien...Platina är oxå fin!
Kolla här:
www.furutangenvel.no/documents/Lady.pdf

Goggla på "jotun + återförsäljare".
Då hittar du alla på ön som har det på hyllan eller iallafall kan ta hem!

Tack än en gång för dina varma ord!

Stora Tackkramen till dig vännen!!!


http://mywoodhome.blogspot.com

 
Mormorsglamour

Mormorsglamour

10 oktober 2011 22:20

Håller faktiskt precis på att målar mitt matsalsbord i herdins silverbets. Den blir faktiskt riktigt snygg men det som är nackdelen är att man måste lacka ytan efteråt annars släpper färgen. Det är nämligen andra gången jag gör samma sak eftersom jag inte lackade första gången blev hela bordet fläckigt. Så nu prövar jag igen med att lacka med en matt lack, hoppas att det inte kommer att synas för mycket. Annars tror jag verkligen på Jotuns drivved, tror att den inte släpper lika lätt.
Visst är det spännande att starta eget, alltid kul att pröva tänkte jag. Hoppas att du hittar någon bra färg nu!
Kram
Helena

http://afnord.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards