Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Anna - 16 juni 2011 12:54

I tisdags hade vi besök av en inredare från Colorama ute hos oss. Som jag tidigare skrivit hade jag ju turen att vinna lite inredningsrådgivning i en tävling på Snusans inredningsblogg


Inredaren var en färgstark och sprallig person som hade massor av idéer och tips hur rummen kunde renoveras och inredas. Man blir ju lätt lite hemmablind och det är alltid kul med inspiration utifrån och särskilt av någon som kan.


Hon tyckte det var viktigt att vi fick bort skolkänslan genom att få bort väven på väggarna och inte låta träpanelen vara kvar. Vi är dock väldigt nöjda med våra gråvita basfärger och kommer nog inte sätta igång och sätta isoleringsgips på alla nyfixade väggar. Däremot fick jag en himla massa andra idéer väl värda att ta vara på:

  • Sätta panel i taket istället för att spackla och måla
  • Måla om de gamla fula elementen i silver eller grått
  • Spraya eluttag svarta istället för niktiongula som de är nu
  • Ta bort skugglisterna i taket
  • Öppna upp till takhöjd i trappen
  • Måla trappräcket svart
  • Mosaik på golvet i badrummet och stora plattor på väggarna.
  • Bredda trappen i etaget
  • Göra tre rum istället för två
  • Sätta en medaljontapet i trappen och måla taket gult
  • Att sätta möblerna en bit ut från väggen

Hon tipsade också om dessa superfina tapeter från Boråstapeter som är designade av Hanna Wering. Kollektionen heter kort och gott Hanna och mina personliga favoriter är Palmnäva och Solkoja.

   

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards