Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Anna - 21 maj 2011 19:47

Oj, oj vad här har bakats och pysslats i köket idag! Jag vaknade tidigt och har hunnit med en massa bakande och fixande. Häromdagen köpte jag ett gäng med rabarber och av dem kokades det rabarberkräm. Finns det något godare?


Jag passade också på att göra en sats med kallrörd rabarbersaft som jag tipsade om tidigare i veckan.  Sen blev det bullbak för hela slanten. Mina elever och kollegor kommer på besök i veckan och då tänkte jag bjuda på lite smarriga kardemummabullar. Testade ett nytt recept från Saltå Kvarn idag och nu när jag tjuvtestat bullarna kan jag säga att de blev kanon!


   


Jag har också förberett lite för morgondagens födelsedagskalas genom att göra en marängbotten, koka rabarberkompott och göra lemoncurd som ska bli till en smarrig marängtårta. Som om inte det vore nog har jag just nu en sats hamburgerbröd på jäsning.


Eftersom vädret var helt fantastisk idag har jag också varit ute i trädgården och fixat med våra komposter. Under vintern har råttorna hittat dit så vi har grävt upp komposterna och idag la jag ut betongsten som underlag istället. Jag har också påbörjat ett nytt målarprojekt men det visar jag mer av en annan dag!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards