Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Anna - 12 mars 2011 19:04

Vi har inte legat på latsidan idag heller kan jag lova. 70 kvm plastmatta har slitis ut, masonitskivor har rivits loss och spikar har dragits.Det värsta jobbet var nog ändå att släpa ner allt för trappan och ut på gården.

Lön för mödan fick vi dock för under den solkiga plastmattan fanns ett vackert och oförstört trägolv. Lite synd att de gett sig på med slipen tidigare annars hade jag gärna behållit det mörkbruna golvet. Himla snyggt till de ljusa väggarna.


 


   

Ett litet missöde inträffade dock under arbetet. Jag lyckades trampa in en spik rätt i trampdynan när jag inte var observant på att det var spikar kvar i masoniten.  Jag hoppas att det går bra och att jag inte fått in något skräp i foten.


Nu blir det middag och mello! Jag tror på Erik Saade även om det inte är min favorit!



Av Anna - 12 mars 2011 09:52

Våren är på ingång här på ön. Snön droppar, solen skiner och fåglarna kvittrar. Häromdagen hade jag som bekant hyrt ut cafélokalen för ett årsmöte och då dukades det i härliga vårfärger. Ärtgröna löpare från Himla och porslin i vitt och ljusgrönt. På borden satte jag också glas med grenar i samt små fina nätta ljuslyktor.Vårigt och vackert!


   


Polkamoussen blev förresten en succé, väl värd att testa!

Nu väntar golvrivning och senare lite Mello! Vem tror ni på ikväll?


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards